افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است – اخبار کهگیلویه و بویراحمد – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اسوج، پرویز یزدان پناه امشب به خبرنگاران گفت: در 24 ساعت گذشته ، پنج هموطن جان خود را از دست داده اند که ممکن است در نتیجه درگیری در کرون هند جان خود را از دست دهند.

وی با بیان اینکه تعداد کشته شدگان تاج در این استان به 721 نفر رسیده است ، افزود: در حال حاضر 239 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 90 نفر به شدت بیمار بودند و 13 نفر تحت مراقبت های ویژه تحت درمان بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع 19 بیمار کووید در استان ، 51303 نفر گزارش شده اند که بهبود یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از 563 نمونه PCR به دست آمده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ، حدود 39 درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد ، گه ساران ، کهگیلو ، باخمایی و باشت بوده است.

یزدان پناه افزود: همچنین از 337 نمونه آزمایش سریع ، 15 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد ، گچساران و کهگیلویه است.

یاسوج ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به موج پنجم تاج از جنوب به شمال کشور که گونه غالب آن هند است و افزایش موارد مثبت و بستری شدن در بیمارستان در استان انتظار داریم افزایش مرگ و میر در روزهای آینده. ”

یزدان پناه یادآور شد: انتظار می رود مردم نسبت به سلامتی و زندگی خود ، خانواده و همكاران خود از دهكده احساس مسئولیت كنند و ضمن رعایت كامل دستورالعمل های بهداشتی ، از ماسك استفاده كنند ، فاصله جسمی را رعایت كنند ، در هیچ اجتماع و خوابگاهی حاضر نشوند و از مراجعه به بیمارستان های پر خطر خودداری كنند. برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و آسیب کمتری به سلامت عمومی ، به کسانی که سلامت انسان را به خطر می اندازند و با تنظیم کننده ها کار می کنند هشدار می دهد.

بیشتر بخوانید  سحر زکریا تهدید به مرگ شد

انتهای پیام / 544 / سال

دیدگاهتان را بنویسید