طرح تفکیک زباله در ساری اجرا می شود



طبق گزارش ها خبرآنلاین از مازندران ، سید محمدرضا گرامیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا و بازیافت یکی از م keyلفه های اصلی در مدیریت صحیح پسماند است ، اظهار داشت: برای تبدیل این تهدید بزرگ به یک فرصت ، سه اصل مهم کاهش بازیافت و بازیافت استفاده از زباله همیشه باید در مدیریت پسماند مورد توجه قرار می گیرد و این مسائل باید به طور ویژه پرورش داده شود و همه شهروندان باید موظف به رعایت آنها باشند.
وی افزود: مشارکت مردم در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی دارد ، علاوه بر تلاش برای تولید ضایعات کمتر ، شهروندان برای تسهیل در بازیافت نیاز به تفکیک اولیه زباله در خانه دارند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: تفکیک زباله از مبدا موضوعی است که همیشه توسط شهرداری ساری و شخص شهردار به آن پرداخته شده و اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است از جمله راه اندازی برنامه برای زباله های خشک (ساری من). ، جمع آوری زباله های خشک ، با برداشتن تلفن و رفتن به درب و طبق برنامه ساعت ها و روزهای جمع آوری در مناطق اجرایی ، برنامه آموزش لازم در ادارات ، مدارس و فضای مجازی ، بازدید مجتمع های آموزشی مسکونی وی مواردی را در زمینه جداسازی زباله از منبع و همچنین توزیع کیسه های پارچه ای ذکر کرد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیاز به بسیج عمومی دارد و همه مردم باید در این طرح مشارکت داشته باشند ، خاطرنشان کرد: عدم تفکیک زباله های خشک و مرطوب از مبدا مشکلات زیادی را برای بازیافت و استفاده مجدد از این کثیف ها ایجاد می کند. طلا و اگر فرهنگ تفکیک در خانوارها نهادینه شود ، از هزینه تفکیک زباله در کارخانه جلوگیری می شود.
گرامیان افزود: “در سال های اخیر تلاش شده است تا با ایجاد زیرساخت های لازم و برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی جهت ترویج فرهنگ جداسازی زباله از منبع و همچنین جلوگیری از خطرات زیست محیطی ، هزینه های مدیریت پسماند به حداقل برسد. ”
وی افزود: تفکیک زباله از رسانه ها نه تنها در خانه ها بلکه در همه مراکز و واحدهای مختلف اداری ، تجاری ، صنعتی و آموزشی نیز باید به درستی انجام شود.
گرامیان گفت: از شهروندان می خواهیم مدیریت پسماند شهری و تفکیک زباله های خشک و مرطوب را جدی بگیرند و سازمان مدیریت پسماند را در اجرای بهتر این پروژه همراهی کنند.

بیشتر بخوانید  یک پا و 2 زخمی در ناآرامی های شب گذشته در الیگودرز

48

دیدگاهتان را بنویسید