صدها تابوت در مصر بازسازی شده است



طی یک پروژه بزرگ برای بازسازی تابوت های مصر باستان ، صدها تابوت در موزه مصر مرمت شد.

به گزارش ایسنا ، به عنوان بخشی از یک پروژه مرمت گسترده ، مرمت بیش از 600 تابوت توسط تیمی از متخصصان در موزه مصر انجام شده است.

مدت هاست که در این موزه 626 تابوت متعلق به دوره های مختلف تاریخ مصر باستان نگهداری می شود.

اهداف این پروژه تهیه لیست کاملی از این تابوت ها ، یک مطالعه جامع ، یک عکس و سرانجام ترمیم خسارات وارده در هنگام کشف این مصنوعات یا در زمان نگهداری آنها در انبار است.

مسئولان موزه مصر قصد دارند در هفته های آینده برخی از تابوت ها را به نمایش بگذارند. در این حالت ، برخی از این تابوت ها برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می گیرند.

برخی از این آثار به موزه های جدید در شهرهایی مانند گرداکا و شرما الشیخ منتقل شده اند.

این تابوت ها در مکان های مهم باستان شناسی مهم در مصر از جمله قبرستان قصر و استان مانیا در جنوب مصر پیدا شده است.

مهمترین این تابوتها در سال 1891 در مخزن دیر البحری ، بزرگترین مقبره سالم در مصر کشف شد. در این مخزن 256 تابوت پیدا شد که گمان می رود متعلق به کشیشان “آمون” و سلسله 21 ام مصر باستان باشد.

قدیمی ترین تابوت های موزه مربوط به سومین سلسله مصر باستان ، حدود سالهای اولیه “پادشاهی باستان” است. این تابوت ها اغلب از چوب ساخته می شدند و دارای تزئینات ساده و ابتدایی بودند.

بیشتر بخوانید  قیمت روز بیت کوین و سود ده ترین های ارز دیجیتال

در تابوت های جدید از طرح ها ، رنگ ها و تزئینات ظریف تری استفاده شده است.

تابوت های پادشاهی جدید (1570-1059 قبل از میلاد) مانند عروسک های روسی ساخته می شدند ، یک تابوت در تابوت دوم قرار می گرفت و سپس هر دو تابوت در تابوت سوم قرار می گرفت. استفاده از طلا و سنگهای قیمتی در پادشاهی جدید رواج یافت.

در زمان پادشاهی میانه ، تابوت ها ابتدا به شکل انسان ساخته می شدند و بقایای انسان را در جعبه های مستطیلی با طراحی ساده قرار می دادند.

پروژه مرمت تابوت یک سال پیش آغاز شد و در اوایل ماه ژوئیه پایان یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید