قاهره حمایت از تلاش های نخست وزیر عراق در منطقه را اعلام کرد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز (دوشنبه ، 19 ژوئیه) با نخست وزیر عراق مصطفی القادیمی تماس گرفت و عید قربان را به وی تبریک گفت و از برقراری صلح و امنیت در منطقه حمایت کرد.

دفتر نخست وزیر عراق بیانیه ای صادر کرد که نسخه ای از آن در وب سایت خبری شفاک قرار گرفت و گفت القادیمی همچنین برای همکاری های بیشتر و اقدامات دو جانبه با جمهوری مصر ابراز امیدواری کرد.

براساس این گزارش ، دو کشور فرارسیدن عید سعید قربان ، ادامه پیشرفت و شکوفایی دو ملت در عراق و مصر ، تقویت همکاری های دو جانبه و هماهنگی مشترک در مورد موضوعات مهم دو کشور را به یکدیگر تبریک می گویند.

الکاظمی ابراز امیدواری کرد با تقویت همکاری با جمهوری مصر ، امنیت و ثبات منطقه تقویت شده و چالش های پیش روی ملت های منطقه حل شود.

السیسی همچنین بر عزم مصر در تقویت روابط برادرانه و دوستانه با عراق ، تلاش برای هماهنگی مواضع دو کشور در جهت منافع دو ملت دوست و برادر و حمایت از تلاش های دولت عراق برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه.

در 26 ژوئیه ، رئیس جمهور مصر پس از شکست روابط برای اولین بار پس از دهه ها به عراق سفر کرد و در اجلاس سه کشور در بغداد شرکت کرد و از تلاش های عراق برای ایجاد ثبات در امنیت ، ثبات ، مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی ستایش کرد. وی گفت مصر از عراق حمایت می کند.

بیشتر بخوانید  چه فصلی برای سفر به تایلند مناسب است؟

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید