رئیس نظام پزشکی از برخی رد صلاحیت ها در انتخابات گذشته برای این سازمان انتقاد کرد



مدیرکل سازمان نظام پزشکی با اشاره به برگزاری دوره هشتم انتخابات این تشکل صنفی در 25 تیرماه ، به برخی رد صلاحیت ها در روند این انتخابات اشاره کرد و مواردی را در این زمینه برای شرکت کنندگان مطرح کرد. .

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در یک کنفرانس خبری گفت: هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در 204 شهر و در 16 شهر به دلایلی انتخابات به دور دوم رسید. نتایج از شهرستانها اعلام شد و از هر شهر هیئت مدیره رئیس سازمان این شهر را انتخاب می کند و از آنجا نمایندگان را برای مجمع عمومی انتخاب می کند. سپس این افراد ماه آینده رئیس و اعضای شورای عالی مجمع عمومی را انتخاب می كنند. بنابراین مرحله دیگری از انتخابات وجود دارد که امیدواریم به خوبی پیش برود.

وی افزود: در مورد انتخاب سیستم پزشکی ، از همان ابتدا جهت گیری سازمان و درخواست این بود که هرچه جامعه پزشکی بیشتر حضور داشته باشد ، ما به سیستم پزشکی نزدیکتر خواهیم بود و طبیعتاً این میانگین نزدیک تر خواهد بود برای اینکه انتخاب خوبی باشد. “ما چندین بار درخواست کرده ایم ، اما در اواسط این اتفاقاتی رخ داده است که هم ما و هم انجمن های علمی به هیئت نظارت بر سیستم پزشکی منتقل شده ایم و این بیشتر به این دلیل است که این نوع غیرقانونی ، برنامه ریزی شده و رد صلاحیت هدفمند در این اتفاق افتاد. ما این موارد را بررسی و اعتراض کردیم و برای پیگیری موضوع خواستار دیدار با وزیر محترم شدیم.

بیشتر بخوانید  ایا دوشنبه عید فطر است؟ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) – ایران چطور

در این زمینه ظفر گاندی افزود: درخواست اصلی ما ادامه مسیر در چارچوب قانونی و اعتراض به رد صلاحیت افراد به دستور بود ، زیرا هم حق آنها و هم حق انتخاب از جامعه پزشکی محروم بود. برخی از روسای انجمن های علمی حقوقی موجود در کشور رد صلاحیت شدند و این اعتراض ما بود. روسای این انجمن ها ، وقتی می خواهند به عنوان رئیس انجمن یا هیئت مدیره انتخاب شوند ، باید تایید مقامات قانونی را داشته باشند و این بار وی را گرفته و این یک تناقض است ، چگونه رئیس یک بزرگ علمی می تواند انجمن ، مانند رئیس انجمن علمی مامایی. هزاران عضو در آنجا تأیید می شوند ، اما به دلیل انتخاب سیستم پزشکی رد صلاحیت می شوند. این باید برای افکار عمومی و مردم پاسخ داده شود.

وی در ادامه گفت: برخی افراد احضار شده اند و گفته اند در انتخابات شرکت نکنید یا اگر نامزد شوید رد صلاحیت می شوید. حتی برخی از همکاران در مرحله اول که نظارت بر شهرها بود تأیید شدند اما در روز آخر از هیئت نظارت مرکزی رد صلاحیت شدند که این به معنای ناامیدی و کسالت و عدم مشارکت است. طبیعتاً وقتی انجمنی می بیند که رئیس آن رد صلاحیت شده است انگیزه لازم را برای شرکت در انتخابات نخواهد داشت و باید این ضعف پیگیری شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در یک نهاد مدنی برای حضور بهتر باید مردم را با ذهن باز به صحنه بیاوریم. فقط باید بر اساس قانون عمل شود و نهادهای خارج از قانون نباید وارد شوند و دستور دهند و من فکر می کنم این نقاط ضعف است ، اما ما دوباره در بیانیه های مختلف از همکاران خود خواستیم در انتخابات شرکت کنند زیرا سازمان نظام پزشکی به صدای مردم اعتماد می کند.

بیشتر بخوانید  کدام عكس را بیشتر دوست دارید؟

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید