نتیجه ترس هراسی آمریکا: هواپیماهای بدون سرنشین گران قیمت و ناکارآمد



به گزارش ایرنا ، روزنامه انگلیسی امروز نوشت كه دولت آمریكا كه به بهانه كاهش وابستگی به چین سعی در عملیاتی كردن بالگردهای پنتاگون داشت ، هم اكنون با پرندگانی روبرو است كه 8 تا 14 برابر مدل چینی و كارایی آنها در برخی موارد 95٪ کاهش یافته است.

گزارش داخل وزارت کشور نشان می دهد که بالگردهای وزارت دفاع ایالات متحده که برای اهداف ویژه وزارت دفاع طراحی شده اند ، عملکرد سنسورهای دوربین خود را 95 درصد کاهش داده و فقط 20 درصد از نیازهای وزارت کشور را تأمین می کنند.

به گزارش فایننشال تایمز ، این نارضایتی نشانه مشکلات ایالات متحده در کاهش وابستگی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به فناوری چین است.

علاوه بر این ، هزینه 2100 دلار برای هر یک از این بالگردها ، که برای نظارت بر خاک و آتش سوزی های احتمالی در ایالات متحده هزینه خواهد شد ، هشت تا 14 برابر بیشتر از مدل های قبلی است. در سال 2019 ، دولت ترامپ تصمیم گرفت برای جلوگیری از جاسوسی احتمالی ، 810 دوربین را از چین خارج یا مونتاژ کند.

در آن زمان ، واشنگتن می خواست از ترس جاسوسی احتمالی چین ، وابستگی خود را به فناوری های حساس از جمله تجهیزات ارتباطات سیار نسل پنجم هواوی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  فوری؛ حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید