درمان ناباروری در ایران تا 80٪ ارزان تر است! عوامل مingثر بر ناباروری زوجین


گروه خانواده:محققان جمعیت معتقدند که رشد جمعیت ایران به زودی منفی خواهد بود و کشور با توجه به سن پیر می شود. ظهور این رویداد برای ایران یک نگرانی جدی در زمینه حاکمیت استراتژیک است. رشد منفی جمعیت پیامدهای زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت ، از جمله کمبود نیروی کار ، کاهش پایگاه دفاعی کشور ، کاهش تعداد متخصصان و موارد مشابه ، که هر یک تهدید عمده ای برای کشور است.

امروزه سیاست های کلان کشور برای تشویق مردم به فرزندآوری به منظور مقابله با خطرات احتمالی کاهش جمعیت و پیری طراحی شده است. انقلاب اسلامی در فضای مجازی برای تبیین مسئله “جمعیت” با همکاری رسانه های رسمی کشور و با مشارکت یک مرکز مدیریت سمینار ، بنیاد ملی خانواده ، مرکز خدمات سمینار ، موسسه اندیشه مستور ، اردوگاه مرکز مدیریت سمینار پرستاری جمعیت ، زنان سازمان بسیج جامعه موضوع جلسات تخصصی خود را به موضوع جمعیت اختصاص دادند. بر این اساس ، دکتر سرکار ، دکتر حیدری ، متخصص زنان و زایمان ، طی 321 نشست تخصصی خود در جبهه ، در مورد “عوامل موثر در ناباروری” در کشور صحبت کرد ؛

غذاهایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند می توانند باعث ناباروری شوند

مصرف غذاهایی مانند کنسرو و فست فودها که حاوی مقادیر زیادی مواد نگهدارنده هستند ، خطر ناباروری در جوانان را افزایش می دهد. انتخاب کنید شیوه زندگی عادات غذایی مناسب و سالم ارتباط مستقیمی با کاهش خطر ناباروری دارد.هزینه کم و سادگی از ویژگی های بارز این روش است.

سیگار کشیدن اثرات مخربی بر باروری انسان دارد

بیشتر بخوانید  خبر خوب برای متقاضیان مسکن ملی؛ سود وام کاهش یافت

وی ادامه داد: “سیگار کشیدن تأثیر مخربی بر توانایی بچه دار شدن زوجین دارد.” استفاده از تنباکو به هر شکل و مصرف نادرست کافئین نیز اثرات سوئی بر باروری زن و مرد خواهد داشت. این مشکل قابل پیشگیری است. ما می توانیم این فرض را نادیده بگیریم که تغییر سن ازدواج نیاز به فعالیت های گسترده فرهنگی دارد ، اما نظارت بر چنین مواردی و پرهیز از سیگار کشیدن و غیره چیزی است که دختران و پسران ما به راحتی می توانند آن را مشاهده کنند.

یازده درصد موارد ناباروری بعد از 34 سالگی است

این متخصص زنان و زایمان گفت: حدود 11 درصد از جمعیت بایر ایران بالای 34 سال دارند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. بعضی اوقات دختران ما 35 ساله هستند و فقط به مدرسه و دانشگاه می روند ، آنها باور نمی کنند که یک فرصت طلایی را از دست می دهند. این دیدگاه باید توسط فعالیت فرهنگی اصلاح شود.

زمان مناسب کلید تصمیم گیری است

حیدری گفت: درک جامعه از این موضوع باید با استفاده از ظرفیت فرهنگی بهبود یابد. متأسفانه ، جوانان کشور ما امروز آرمان ها را دنبال می کنند ، مشخص نیست که این چقدر به آرامش آنها کمک می کند! من به عنوان یک پزشک متخصص به بیماران توصیه می کنم که به دنبال راه حل برای این مشکل باشند.آموزش دانشگاهی مطلوب است اما فارغ التحصیلی از دانشگاه به تنهایی تضمین کننده آرامش خاطر آینده ما نیست.

ثروت و یک وضعیت اقتصادی ممتاز نمی توانند زندگی شاد را در سنین پیری تضمین کنند. یک زن یا مرد 45 ساله اگر دکترای خود را داشته باشند اما سایر م componentsلفه های زندگی شاد را در زندگی خود نمی بینند ، در واقع خوشبخت زندگی نمی کنند.

بیشتر بخوانید  از هر ۱۰ مکمل روغن ماهی یکی فاسد است

در نظر گرفتن سن مناسب برای ازدواج و زایمان بسیار مهم است

وی افزود: سنی که برای ازدواج انتخاب می کنید بسیار مهم است. ازدواج و تولد کودکی در سن مناسب از بسیاری از مشکلات بعدی در موسسه جلوگیری کرد خانواده و چالش های بچه دار شدن به راحتی حل می شود. سن مناسب برای بچه دار شدن 20 تا 24 سال است اما مشکل مستند باعث شده جوانان ما در این سن فقط به تحصیلات دانشگاهی فکر کنند.

ما قصد نداریم تحصیلات دانشگاهی را به عنوان یک معضل اجتماعی معرفی کنیم ، در واقع ما معتقدیم که یک مادر یا پدر تحصیل کرده در تربیت فرزند موفق تر خواهند بود ، اما به ویژه در مورد مادران ، زمان تحصیلات دانشگاهی با تولد در به طریقی. در جامعه ما ، زنان این فرصت را دارند که تحصیلات خود را پس از 24 سالگی به پایان برسانند تا بتواند این دوره طلایی زایمان را به حساب آورد. 20 تا 24 سال یک فرصت طلایی برای بچه دار شدن است ، باروری انسان بین 30 تا 32 سال کمی کاهش می یابد. این کاهش باروری بعد از 34 سالگی شیب تندی خواهد داشت که می تواند نعمت مادری و پدری را از زوجین سلب کند.

بسیاری از خدمات برجسته ناباروری جهان در ایران ارائه می شود

این متخصص زنان گفت: خوشبختانه ایران در زمینه درمان ناباروری پیشرفت چشمگیری داشته است تا حدی که می توان با اطمینان گفت: در دنیا هیچ درمانی برای ناباروری وجود ندارد که زوج های ایرانی آن را نداشته باشند. در گذشته خانواده های ایرانی برای دریافت درمان های ساده ناباروری مجبور به مسافرت به کشورهای دیگر بودند ، اما امروز ایران نیز درمان های ناباروری مدرن را ارائه می دهد تا جایی که شهروندان برخی کشورهای همسایه برای دریافت خدمات ناباروری به ایران سفر می کنند.

بیشتر بخوانید  (تصاویر) قتلگاه کرونا!

درمان ناباروری در ایران 80٪ ارزان تر از کشورهای همسایه است

در پایان دکتر کتایون حیدری گفت: خوشبختانه درمان ناباروری در ایران 75 تا 80 درصد ارزانتر از کشورهای همسایه ما است. هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از کشورهای اروپایی است. علی رغم این واقعیت که متخصصان ایرانی مجبورند بسیاری از فناوری های درمان ناباروری را در کشور وارد کنند ، تعرفه ارزان قیمت پزشکان ایرانی در مقایسه با همتایان خود در خارج از کشور هزینه های درمان ناباروری را در کشور ما نسبت به همسایگان و برخی کشورهای اروپایی کمتر کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید