نهاد ارزیابی به یک بخش مالی از شرکت های خاص تبدیل شده است / اجاره به نزدیکان رئیس جمهور


به گزارش خبرنگار پارلمانی فارس احمد نادری ، نماینده مردم تهران و عضو كمیته آموزش و تحقیقات مجلس ، در جلسه علنی امروز (دوشنبه ، 19 ژوئیه 1400) به نمایندگی از نامزدها برای بررسی نتایج آموزش ، دلایل و نیاز را ذکر کنید. این نظرسنجی پولی

وی با بیان اینکه سازمان ارزیابی کننده با وجود ضعف عملکردهای خود حدود 9 سال است که رهبری خود را تغییر نداده است ، گفت: از جمله مهمترین مشکلات این سازمان می توان به کار سازمان و مدیریت ضعیف ، تقاضای اجاره و رشد آن اشاره کرد. مسسات ” آزمون ورودی وی به بی عدالتی در ارائه خدمات و در نهایت آسیب رساندن به اعتماد داوطلبان اشاره کرد.

یکی از اعضای کمیته آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتقال اطلاعات شخصی به داوطلبان آزمون شرکت ها و افراد خاص گفت: در طی این سال ها سازمان ارزیابی به واحد مالی شرکت های خاص تبدیل شده و به محض اینکه افراد ثبت نام برای امتحان ، جریان پیام کوتاه برای شرکت در کلاس های مختلف ارسال شده به داوطلبان ؛ س isال این است که اطلاعات مربوط به داوطلبان ورود به این شرکت ها از کجا آمده و آیا این اطلاعات محرمانه نیستند؟

نادری همچنین مسئله تضاد منافع را در سازمان سنجش مطرح كرد: رئیس سازمان دوست خود را به انتصاب دانش آموزان به سازمانهای غیر انتفاعی اختصاص می دهد و ادعا می كند كه این كار بر اساس شایسته سالاری انجام می شود. همچنین یکی دیگر از مدیران این سازمان بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور را با 5000 دانشجو در یکی از شهرها دارد و اینجاست که تضاد منافع در سازمان بوجود می آید.

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 توکیو| ابتلای 31 نفر به ویروس کرونا/ آمار کلی به 358 نفر رسید- اخبار رشته های ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

وی همچنین موضوع جعبه سیاه مالی سازمان سنجش را مطرح کرد و گفت: در دفتر امتحانات آماری نگهداری می شود و کتابها به عنوان مرجع در آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و استخدام وارد می شوند که از صلاحیت کافی برخوردار نیستند و فقط برای قراردادهای منعقد شده و نتایج بعدی آنها کار را انجام می دهند.

نماینده داوطلبان تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در ادامه به روابط مالی این سازمان با انجمن تعاون خدمات آموزشی اشاره کرد و افزود: مسئولان سازمان سنجش ادعا می کنند که ارتباط با این شرکت و فعالیت های آن انجام می شود طبق قوانین م theسسات خصوصی. متفاوت است و مشخص نیست که سود حاصل از فعالیت این تعاونی به کجا می رسد.

نادری تصریح کرد: فقط در یک عنصر صدها میلیون تومانی به حساب رئیس سازمان واریز شده است. س isال این است که چرا تعاونی باید حیاط خلوت مدیران سازمان باشد؟

وی با اشاره به وقایع دیگر در سازمان سنجش و تعاونی خدمات آموزشی ادامه داد: در یک مورد خودروهای لوکس در اختیار مدیران وزارت علوم قرار گرفتند. در این میان یک اتومبیل سوزوکی به آقای عبدالحسین فریدون (پسر عموی رئیس جمهور و مدیر کل سابق وزارت علوم) اهدا شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مأموریت های غیرضروری از جمله سفر به آمریکا با نزدیکان رئیس جمهور به آمریکا ضروری نیست و باید دلیل این سفرها و هزینه های آنها روشن شود.

نادری همچنین به تیرگی مکانیزم صدور مجوز برای انجام امتحانات بین المللی توسط سازمان سنجش اشاره کرد و گفت: از جمله موارد دیگر ، آیا می توانیم ذکر کنیم که داماد آقای عبدالحسین فریدون یک شبه در سمنان چگونه ثبت نام کرده و مجوز دریافت کرده است؟ “

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی سه شنبه ۴ مهر | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

وی افزود: در خیابان فرشته تهران نیز خانه ای وجود دارد که فعالیت های آن نیز مشکوک است. همچنین دکتر هدایی ، رئیس سازمان ، باید در مورد چگونگی پاسخ دهد برادر رئیس جمهور نماینده دانشگاه شهید بهشتی برای گرفتن دکتراست؟!

سرانجام ، نادری خواستار رأی مثبت نمایندگان برای درخواست تحقیق از سازمان ارزیابی برای تعیین زوایای پنهان این سازمان شد. نمایندگان با 160 رأی موافق از مجموع 219 نماینده حاضر در دادگاه ، موافقت كردند كه درخواست تحقیق در مورد كار سازمان سنجش كنند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید