تبدیل شهرهای کشور به منطقه ای امن برای سگ ها و خطرناک برای شهروندان و کودکان! – تهران نیوز – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار اجتماعی آژانس تسنیم؛ پرورش حیوانات خانگی مانند سگ ، مرغ و خروس از مدت ها قبل در بسیاری از شهرهای کشورمان رواج داشته است ، اما نگهداری از آنها همیشه جدا و به دور از محیط اصلی خانه بوده است.

اما در دهه های اخیر با دوری برخی خانواده ها از فرهنگ ایرانی اسلامی ما و تقلید از فرهنگ غربی ، سگها و گربه ها کم کم خانه های خود را به خانه های کوچک باز کرده اند !! البته برخی از کارشناسان معتقدند که خلا عاطفی ، عدم توانایی در برقراری ارتباط اجتماعی ، خودنمایی ، نفوذ فرهنگ غربی و گاهی اوقات حیوان دوستی از جمله دلایلی است که برخی تمایل دارند از این حیوانات مراقبت کنند.

فرقی نمی کند که دین ما در مورد نگهداری این حیوانات چه نظری داشته باشد ، افزایش قابل توجه پدیده نگهداری سگها باعث نارضایتی بسیاری از مردم شده است ، زیرا حرکت آزادانه آنها در مکانهای عمومی مانند پارکها و خیابانها برای اکثر شهروندان قابل قبول نیست. تاریخ خطرات و عواقب ناگوار بسیاری را به همراه داشته است.

مطمئناً بارها این صحنه را دیده اید که برخی افراد ، به ویژه کودکان ، وقتی می بینند سگی از کنار صاحبش عبور می کند ، یا مسیر خود را تغییر می دهند یا با ترس و دلهره از کنار او می گذرند ، اما اکنون شاهد افزایش حضور سگ ها در مکان های عمومی هستیم مانند پارک ها. ما همچنین صاحبان آنها هستیم بسیاری از آنها مدعی فرهنگ و علاقه به حقوق حیوانات هستند ، برای حقوق بشر خیلی ارزش قائل نیستند!

متأسفانه باید اذعان کرد که ما در این زمینه و مانند بسیاری از مسائل دیگر ، مراقبت از این حیوان کاستی های جدی قانونی داریم. قبل از فرهنگ سازی و تعیین نحوه حضور در ساختمان و محیط عمومی شهر ، این امر معمول بود در بسیاری از نقاط جهان و حتی در غرب قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه ای برای نگهداری و حمل و نقل حیوانات خانگی مانند سگ وجود دارد ، به عنوان مثال در ژاپن برای خرید ، ثبت نام ، گردش در خیابان ها و نظافت سگ ها. چندین قانون تصویب شده است و عدم رعایت آنها مجازات های شدیدی را وضع می کند!

بیشتر بخوانید  رهنمودهای موج سواری با "زخم کار" / چه کسی مسئول تصحیح فیلمنامه است؟

شورای شهرداری تهران ، شهر تهران ، شهرداری تهران ،

در سالهای اخیر ، تعداد ساختمانهایی در ژاپن که دارای آسانسور حیوانات اهلی هستند ، افزایش یافته است زیرا ممکن است فرد مایل به تنها بودن با حیوان نباشد. علاوه بر این ، یک دکمه در آسانسور وجود دارد که اگر شخصی با فشار دادن حیوان خانگی وارد آسانسور شود ، افراد دیگر طبقات را به آنها اطلاع می دهد تا در صورت تمایل بتوانند از آسانسور استفاده کنند!

طبق قوانین ژاپن ، اگر حیوانی در آسانسور ادرار کند ، وظیفه آسانسور است که قبل از عزیمت با صاحب حیوان ، آن را تمیز کند. در مکانهای عمومی ، صاحب حیوان باید مدفوع حیوان را حتی از چشم دور و یا در باغ از زمین خارج کند ، موجود حیوان نیز موظف است رفتار خود را مشاهده کند و در فاصله بسیار کمی از آن در خیابان حرکت کند. .؛ علاوه بر این، کلیه سگهای بالای 90 سال باید توسط مقامات محلی ثبت ، واکسینه و آزمایش شوند ، واکسن هاری نیز اجباری است!

علاوه بر این ، پارلمان ژاپن قانونی را تصویب کرد که برای جلوگیری از شیوع حیوانات ولگرد ، همه حیوانات خانگی را به داشتن میکرو چیپ الزامی می کند. همچنین باز کردن یقه های سگ در مکان های عمومی ممنوع است. بسیاری از آپارتمان ها در شرایط قبل از اجاره اظهار داشته اند که به خصوص در یک آپارتمان کوچک با تعداد زیادی واحد مجاز به داشتن حیوان خانگی نیستند ، زیرا ممکن است صدا ، بو و برخورد ناگهانی با حیوان وجود داشته باشد. برای همسایه ها آزار دهنده است.

بیشتر بخوانید  کاهش ۱۴ میلیون تومانی قیمت مسکن در این منطقه از تهران

آره! در حالی که در بیشتر کشورهای جهان قوانین سختگیرانه و بی شماری برای حمایت از سگ و حیوانات تصویب شده است ، اما حداقل در کشور ما هیچ قانون محدود کننده ای وضع نشده است و ما با خلا a قوانین روبرو هستیم ، اما همچنین حوادث ناگوار در این زمینه ؛ بسیاری از مردم آنها واقعه ناگوار زینب را به خاطر می آورند ، کودک دو ساله ای که با مادرش به پیاده روی رفته بود! سگی با یقه باز و آزادانه در حال راه رفتن به کودک دو ساله حمله کرده و باعث آن شده است ترس و وحشت باعث ریزش مو و خودکار “مimثر” می شود!

در سال 1997 نیز خانواده ای از تهران برای گذراندن آخر هفته به پارکی در لواسان در شمال تهران رفتند. آنها توسط دو سگ بدون قلاده و تحت کنترل مورد حمله قرار گرفتند. در حادثه بهار ، دختری که در پارک بازی می کرد از ناحیه اندام به شدت زخمی شد.

شورای شهرداری تهران ، شهر تهران ، شهرداری تهران ،

به نظر می رسد با ظهور پدیده سگ گردی و حوادثی که در سال های اخیر رخ داده است ، شورای شهر تهران نسبت به صدور دستورالعمل هایی در این زمینه اقدام کرده است ، اما به روشی بسیار محدود و مبهم! این توصیه اخیراً با طرحی فوری ارائه شده است با یک عنوان “جدا کردن حیوانات خانگی از زمین های بازی در پارک ها” بررسی و تأیید شد.

استدلال نظری؛ یکی از اعضای کمیسیون فرهنگ شورای شهر تهران در تشریح این طرح اظهار داشت: علی رغم ممنوعیت ورود حیوانات در پارک ها ، پیاده روی حیوانات انجام می شود و حیوانات به همراه شهروندان در پارک ها حضور دارند در حالی که ممکن است برخی افراد این کار را دوست نداشته باشند.

وی ادامه داد: “با وجود این ، تهیه مکانی برای بازی کودکان و حضور آرامش بخش برای خانواده ها ضروری است و نکته بسیار مهم این است که ما باید فرصتی را برای حضور همه شهروندان در فضاهای عمومی فراهم کنیم. من خانواده های زیادی را می شناسم که حیوانات مانع از حضور آنها در پارک ها شده اند.

بیشتر بخوانید  خانه هنر و اشتغال خمینی توانمند

نظری افزود: با این وجود این طرح فقط مخصوص کودکان است و برای اجرای مصوبه شهری مناسب کودکان و تأمین سلامتی شهروندان باید این تفکیک را داشته باشیم تا کودکان در پارک های محلی با آرامش و لذت بازی کنند. . “

این طرح با 19 رأی موافق تصویب شد و برای بررسی بیشتر برای عضویت مجدد در شورا به کمیته های شورای شهر ارجاع شد. با این حال امیدواریم اقدامات مناسب و دقیق در این زمینه اندیشیده شود و تصمیم گیرندگان به تمام نكات از جمله سلامت شهروندان و خطراتی كه این حیوانات برای سلامتی انسان به ویژه كودكان دارند توجه كافی داشته باشند زیرا آلودگی و بیماری سگ می تواند انسان را تحت تأثیر قرار دهد. کمتر مورد توجه است و بسیاری از مردم از آن آگاهی ندارند.

یکی از دلایل اصلی سگ ها “هیداتید” است. بیماری هیداتید یک بیماری انگلی شایع بین انسان و حیوان است که تماس انسان با سگ و دام می تواند ایجاد کند. دفع تخمهای کرم بالغ خاک و آب را آلوده می کند.

اگرچه طرح اواخر شورای شهر تهران خالی از لطف نیست ، اما بهتر است یک بعدی به آن نگاه نشود و یک طرح جامع برای حیوانات و موضوع سگهای ولگرد برای سایر موارد مانند احترام به همسایگان در دستور کار قرار گرفت. حقوق ، آسانسورها و جاده های عمومی در شهر و غیره ، ارائه طرح و لایحه جدید ضروری نیست. امیدواریم با بررسی این طرح در کمیته ها موارد ذکر شده مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه کار اجرای یک برنامه کامل و عملی باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید