وزیر امور خارجه چین: ایجاد کشور مستقل فلسطین نباید به تأخیر بیفتد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، وزیر امور خارجه وانگ یی چین وی یکشنبه شب ، بر حمایت پکن از تصمیم دو کشور برای پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل تأکید کرد.

وانگ در دیدار با سامه شکری وزیر امور خارجه مصر و احمد ابوالغات دبیرکل اتحادیه عرب گفت که راه حل دولت تنها راه حل مشکل فلسطین است.

طبق وب سایت شبکه «سی.جی.تی.اِنوی ضمن بازدید از شهر العالمین مصر گفت: “ایجاد یک کشور مستقل فلسطین نباید به طور نامحدود به تأخیر بیفتد و از حقوق قانونی مردم عرب نباید غافل شد.”

وی با تشریح برنامه چهار جانبه برای حل منازعات فلسطین و اسرائیل گفت: “تشکیلات خودگردان فلسطین باید به عنوان یک نهاد دولتی در این زمینه دارای قدرت و امنیت باشد.”

وانگ همچنین از گروه های فلسطینی خواست اتحاد خود را تقویت کرده و برای حل مسئله به اتفاق نظر برسند.

بر اساس این گزارش ، وی همچنین از مقامات فلسطینی و اسرائیلی خواست تا مذاکرات آشتی بر اساس راه حل دو کشور را از سر بگیرند و اعلام کرد پکن می تواند میزبان مذاکرات باشد تا به یک راه حل جامع و بلند مدت برسد.

پیش از این ، پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی خواسته بود که شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند و مذاکرات صلح را از سر بگیرد. (اطلاعات بیشتر)

در همین حال ، ساخت شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری از سوی جامعه جهانی خلاف قوانین سازمان ملل و منشور اعلام شده و شورای امنیت سازمان ملل بارها در قطعنامه های مختلف رژیم صهیونیستی را به توقف ساخت و ساز فراخوانده است.

بیشتر بخوانید  برای یک سریال 40-50 میلیارد هزینه دارد

طبق قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت ، هرگونه توافق در کرانه باختری از سال 1967 غیرقانونی است.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید