مقامات مجدداً غافلگیر شدند / خسارت سیل در خانه های روستایی در منطقه قره پشتلو زنجان – اخبار زنجان – استانهای خبر تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب زنجان سالها پیش ، بسیاری از روستاهای کارا پاشلو ، زنجان ، به دلیل بارندگی شدید و جاری شدن سیل در زیر آب فرو رفتند. در آن زمان ، گروهی از مقامات استانی و شهرستانی از دشت سیل بازدید کردند و طی این بازدیدها تصمیم بر این شد که دستگاه های متولی روستاهایی که با مشکل طغیان کانال ها و سدها روبرو هستند ، کانال ها را تعمیر کرده یا مسیر آب را در اسرع وقت تغییر دهند. ، اما متأسفانه در این چند سال کارهای زیادی انجام نشده است.

یکی از این روستاها که نیاز فوری به احداث کانال سیلاب و جاده انحرافی دارد ، روستای بهرامیگ است ، اما متأسفانه در این مدت هیچ تلاشی برای ساخت کانال یا انحراف جاده سیلاب در این روستا در حالی که چند سال باران بود ، صورت نگرفت. روزها در حومه شهر سیل دوباره روستا را آب گرفت و به مردم آن روستا آسیب رساند.

من از وعده های قبلی اطلاعی ندارم

صفیولا کرامتی ، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: من در سه سال گذشته که سیلاب به روستای بهراموبیگ وارد شده حضور نداشته ام و از وعده های داده شده به ساخت یک کانال سیل. “

وی گفت: اما در طغیانی که چند روز پیش رخ داد ، به بنیاد مسکن دستور داده شد هر چه سریعتر اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. وام ارائه شده است و در آینده شاهد اقدامات بنیاد مسکن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  مهمترین اخبار لرستان را مرور کنید

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: خوشبختانه اهالی روستا اینقدر آسیب ندیدند و فقط خانه ها دچار آبگرفتگی شدند.

ما ساخت کانال را ادامه دادیم. ولی …

از سوی دیگر ، حمیدرضا رستمانی ، مدیر بنیاد مسکن در زنجان ، در مصاحبه با تسنیم گفت: کانال در این سالها. “

وی گفت: سرانجام امسال بنیاد مسکن تصمیم گرفت اعتبارات ملی خود را برای ساخت کانال روستایی بهرامبیگ هزینه کند و پیش بینی کرده بود که این کانال تا پایان سال احداث می شود اما سیل در آن زمان همه را متعجب کرد. “

مدیر بنیاد مسکن در شهرستان زنجان توضیح داد: برای انحراف سیلاب باید پل مناسبی در روستا احداث شود. علاوه بر این ، علاوه بر ساخت پل ، باید شرایط را در روستای بهرامبیگ در قالب یک طرح جامع ساماندهی کنیم که هزینه آن 300 میلیون تومان تخمین زده شده است.

با این تفاسیر امیدواریم مسئولان ذیربط در اسرع وقت اقدامات لازم را جهت ایجاد کانال مناسب و سیلاب جهت انحراف جریان احتمالی آب در روستاهای استان انجام دهند تا دیگر شاهد چنین خساراتی نباشیم و البته ، ما می توانیم هنگام مدیریت حوضه آبریز بارندگی را کاهش دهیم. برای مدیریت منابع آب گام های موثرتری بردارید.

زیرا بدون شک در پاییز و زمستان امسال و همچنین بهار سال آینده بار دیگر شاهد بارش شدید باران خواهیم بود و در صورت کنترل نشدن آبراه در روستاها مجدداً خسارات زیادی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید