آیا سنگ مصنوعی برای نما بهتر است یا سنگ طبیعی؟ – اخبار بازار تسنیم


هزاران سال است که سنگها در طبیعت و معادن وجود دارند و این دوام آنها را به یکی از کاربردی ترین مواد در ساخت و ساز تبدیل کرده است. دلیل استفاده از سنگهای طبیعی دوام و ماندگاری طولانی بدون کوچکترین آسیب است. در ساخت و ساز ، سنگهای طبیعی بیش از هر قسمت دیگری برای نمای ساختمان استفاده می شود. اما امروزه سنگ های دیگری که به سنگ مصنوعی معروف هستند توسط کارخانه ها تولید می شوند و وارد بازار می شوند. آیا می دانید سنگ مصنوعی برای نما بهتر است یا سنگ طبیعی؟ پاسخ این سوال را بعد از بررسی تفاوت بین سنگ طبیعی و مصنوعی در ادامه این مقاله خواهید خواند.

شکل ظاهری سنگ مهمترین تفاوت بین سنگ مصنوعی و طبیعی است

زیبایی سنگ ها یکی از مهمترین دلایل تمایل بسیاری از افراد به استفاده از آنها در نمای ساختمان است. شکل ظاهری سنگهای مصنوعی از نظر شکل و رنگ بسیار بیشتر از سنگهای طبیعی است. اما سنگ های طبیعی این تنوع را در اختیار مصرف کنندگان قرار نمی دهند. پیشرفت در فناوری به تولیدکنندگان کمک کرده است تا روزانه تعداد بیشماری سنگ مصنوعی تولید کنند. اما آیا سنگ های مصنوعی اصالت و طراحی طبیعی دارند؟ پاسخ این سوال بسیار ساده و در یک کلام است. سنگ های مصنوعی طرح و اصالت سنگ های طبیعی را ندارند.

هزاران سال است که سنگهای طبیعی در طبیعت ، کوهها و معادن ساخته شده اند. شکل ظاهری سنگهای طبیعی در این سالها شکل می گیرد و هیچ یک از سنگهای مصنوعی نمی توانند با سنگهای طبیعی برابری کنند. یکی از ویژگی های مهمی که سنگ دهبید برای فروش این رنگ و طرح واقعی و اصلی سنگهای طبیعی است که از دل طبیعت و معادن استخراج می شود. هیچ یک از سنگهای طبیعی یکسان نیستند ، بنابراین بناهایی را پیدا نمی کنید که شبیه هم باشند. اما چنین ویژگی جذابی در سنگهای مصنوعی دیده نمی شود. سنگ های مصنوعی با وجود تنوع رنگ و طرح منحصر به فرد ، ظاهری یکنواخت و تکراری دارند که بسیاری از افراد را از استفاده از آنها منصرف می کند.

بیشتر بخوانید  وضعیت سلامتی «جواد خیابانی» چگونه است؟

دوام و مقاومت کم یکی از مهمترین معایب سنگ مصنوعی در مقایسه با طبیعی است

برای درک اینکه سنگ مصنوعی برای نما بهتر است یا سنگ طبیعی ، باید تفاوت این دو نوع محصول را از نظر دوام و مقاومت در برابر عوامل فرسایشی طبیعت و شوک های ناگهانی اندازه بگیریم. اول از همه ، باید بدانیم که دلیل استفاده از سنگ برای نمای ساختمان ها و حتی دکوراسیون داخلی ، دوام سنگ است. به همین ترتیب ، سنگهای طبیعی اولین و آخرین فرصت برای ساخت هستند.

به عنوان مثال ، یکی از چندین نوع استفاده از سنگ مرمربه عنوان سنگ نما ، مجسمه سازی و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. سنگهای مرمر که از سنگهای طبیعی و آهکی هستند ، مقاومت قابل قبولی در برابر گرما ، سرما و باران دارند و تغییر رنگ و شکل ظاهری ندارند. اما چنین خصوصیاتی در سنگهای مصنوعی مشاهده نمی شود. سنگ های مصنوعی می توانند رنگ و نقش متنوعی داشته باشند ، اما با گذشت زمان در معرض نور خورشید قرار می گیرند ، به آرامی رنگ و دوام خود را از دست می دهند. از دیگر معایب سنگ مصنوعی عدم مقاومت در برابر تأثیرات طبیعی سنگهای طبیعی است.

یکی از معایب سنگ طبیعی عدم انعطاف پذیری آن است

سنگهای طبیعی در مقایسه با سنگهای مصنوعی انعطاف پذیری بسیار کمی دارند. اما سنگهای مصنوعی را می توان در هر بستری نصب و استفاده کرد. به دلیل ساختار آن ، سنگهای مصنوعی در هر آب و هوایی قابل نصب هستند. اما برخی از سنگ های طبیعی را نمی توان در مناطق بسیار سرد یا بسیار گرم استفاده کرد. بنابراین ، یکی از معایب سنگ طبیعی در مقایسه با سنگ مصنوعی ، عدم سازگاری کافی است.

بیشتر بخوانید  حقوق بازنشستگان اردیبهشت 1402 چه زمانی پرداخت می شود؟

اما سنگهای طبیعی به دلیل صیقل پذیری و انعطاف پذیری بالا می توانند به راحتی در اندازه های مختلف برش داده و در قسمتهای مختلف ساختمان استفاده شوند. ابعاد یک سنگ یک نکته بسیار مهم در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی این است که باید بتوان تراش سنگ را در اندازه های استاندارد انجام داد. اما سنگهای طبیعی بر روی هر بستر قابل نصب نیستند و گاهی چسبندگی کافی و قابل قبولی ندارند.

هزینه ها ، سنگ های طبیعی گران ترند اما دوام بیشتری دارند

برای اینکه سنگهای طبیعی قابل استفاده باشند ، باید مراحل مختلفی را طی کنند ، از جمله: استخراج ، برش ، پرداخت ، مرتب سازی زیر و مرتب سازی. همین روند آماده سازی ، قیمت سنگ های طبیعی را نسبت به سنگ های مصنوعی گران می کند. سنگ های مصنوعی 20 تا 30 درصد از سنگ های طبیعی قیمت ارزآنها پیش غذا دارند و این افراد بسیاری را به استفاده از سنگهای مصنوعی وسوسه می کند. اما یک مطالعه دقیق می تواند بیان کند که دوام ، طرح ، رنگ ، مقاومت سنگ طبیعی در شرایط مختلف آب و هوایی ، مبلغی را که برای خرید سنگ طبیعی هزینه می کنیم ، ارزشمند می کند.

با خرید سنگ طبیعی یک ساختمان زیبا و مستحکم بسازید

در این مقاله در مورد برخی نکات در مورد اینکه سنگ مصنوعی برای نما بهتر است یا سنگ طبیعی صحبت کردیم. به یاد داشته باشید که سنگهای مصنوعی می توانند قیمت ارزآنها انرژی دارند اما از زیبایی ، مقاومت و ماندگاری سنگهای طبیعی برخوردار نیستند. سنگ های طبیعی همیشه حس طبیعت به شما می دهند و به همین دلیل است که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می گیرد. با توجه به این توضیحات ، اگر می خواهید سنگ نمای طبیعی ساختمان را که سالها بدون هزینه تعمیر قابل استفاده است ، انتخاب کنید ، همین حالا به سایت نگین ارم بروید.

بیشتر بخوانید  رئیس جمهور وارد بندرعباس شد

در وب سایت Negin Eram به آدرس negineram.com می توانید انواع سنگ های Debid را برای مشخصات بررسی کنید. علاوه بر این ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 1618 و 72992-021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان خبره و مجرب نگین ارم بپرسید.

“این یک تبلیغ است”

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید