لزوم سازگاری معابر برای معلولان در ایلام / مسئولان برای دسترسی به معلولان به اماکن عمومی – اخبار ایلام – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب ایلام؛ با توجه به اینکه استفاده از مکانهای عمومی از حقوق عمومی شهروندان است ، ادارات و سازمانها باید برای تحقق این امر تلاش کنند و مجریه را برای رسیدگی به قاچاق معلولیت در دستور کار قرار دهند.

طبق فصل 2 قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ، کلیه وزارتخانه های دولتی ، سازمان ها ، م institutionsسسات ، شرکت ها و م institutionsسسات عمومی و انقلابی موظف به طراحی ، ساخت و ساخت ساختمانهای عمومی ، اماکن ، معابر و امکانات خدماتی هستند. به گونه ای که قابل دسترسی و استفاده باشد. برای افراد معلول و همچنین سایر افراد فراهم کنید.

متأسفانه در برخی مناطق انطباق مسیرهای ویژه معلولان آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است و این امر مانع از حضور معلولان در اماکن عمومی شده است.

در ماه های اخیر معاون عمرانی استاندار ایلام بابیان اینکه متأسفانه برخی از روسای دستگاه های اجرایی که از اعضای ستاد سازگاری هستند سهل انگاری می کنند و توجه کافی به مصوبات این کمیسیون ندارند ، گفت: موضوع سازگاری باید در برنامه های جدید توسعه شهری مورد بررسی قرار گیرد. وسایت های ساختمانی گذشته نیز باید بازسازی شوند و هیچ مانعی برای حرکت آزادانه افراد معلول و سالخوردگان وجود ندارد.

نیاز به سازگاری اماکن عمومی

ایلالی معلول ایلامی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: متأسفانه عدم سازگاری برخی ادارات و سازمان ها باعث شده افراد معلول نتوانند کارهای اداری خود را انجام دهند.

وی بابیان اینکه سازگاری سازمان ها ، اماکن عمومی ، مسیرها و غیره است ، افزود: به حضور افراد دارای معلولیت در جامعه کمک می کند: “باید تلاش شود تا همه افراد آزادانه در شهر ، مکانهای عمومی و جاده های شهری حرکت کنند.”

بیشتر بخوانید  تعداد کشته شدگان حادثه در متروپولیتن به 21 نفر رسید

نیاز مسئولان به توجه به بهسازی جاده ها

پور امین ، یکی دیگر از معلولین ایلامی در گفت وگو با تسنیم ، افزود: “دسترسی آسان به دانشگاه ها ، پارک ها ، بیمارستان ها و … یکی از حقوق اساسی همه شهروندان ، به ویژه معلولین است ، اما متأسفانه در برخی مناطق شاهد غفلت از این امر هستیم. “

وی با اشاره به اینکه بهسازی اماکن عمومی یکی از نیازهای جابجایی افراد دارای معلولیت و جانبازان است ، افزود: بی توجهی به این امر مشکلات عدیده ای را برای برخی از معلولان و جانبازان به وجود آورده است و مسئولان شهری و نهادهای مرتبط نیاز به پرداخت هزینه بیشتر دارند توجه به این سوال “

باید توجه بیشتری به دستگاه ها داشته باشید

زهرا همتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: جلسات و پیگیری های زیادی در زمینه بهبود اماکن عمومی ، ادارات ، سازمان ها و … با استانداری و کارمندان برای بهبود راه ها انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام ، بابیان اینکه سازگاری اماکن عمومی توسط سایر دستگاه ها در حال انجام است ، تأمین اجتماعی فقط این سازگاری ها را کنترل می کند.

همتی در پایان گفت: اگرچه تاکنون اقدامات مهمی برای سازگاری در مکانهای مختلف انجام شده است ، اما بدون شک سازگاری سازمانها ، اماکن عمومی و سایر موارد است. نیاز به توجه بیشتر مسئولان و مدیران مربوطه دارد.

مناسب سازی ، آماده سازی مکان هایی برای استفاده از معلولان و جانبازان است تا این افراد مانند افراد عادی بتوانند از امکانات و خدمات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  برنامه دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن

البته ، برای تضمین حقوق برابر برای شهروندان ، مکان های عمومی باید متناسب شود باید توجه بیشتری به مسئولان شود تا افراد معلول و معلولان مانند سایر افراد جامعه بتوانند از امکانات و خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام / 180 / ع

دیدگاهتان را بنویسید