اصرار مجلس برای تهیه اینترنت / برنامه ای که مورد انتقاد گسترده ای قرار گرفت



در طرح حاضر تمام تلاش نمایندگان نویسنده این طرح معطوف به اجرای اینترنت ملی است و محرومیت ایران از اینترنت جهانی حداقل کاری است که اتفاق خواهد افتاد.

یکی از مقالات این طرح بر اصالت کاربران و محافظت از اطلاعات مصرف کننده مطابق با تعهدات و قوانین نهاد تأکید دارد و حتی در سایر مقالات “عدم حذف حساب های کاربری” پیش بینی شده است. علاوه بر این ، در صورت تصویب این طرح ، شما باید قبل از استفاده از فضای مجازی طبقه بندی خاصی را دنبال کنید. ارائه خدمات اساسی به خانواده ها بر اساس لیست خدمات مجاز مانند سیستم های دارای مجوز از سازمان برنامه ریزی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش و قابل طبقه بندی در سطوحی مانند استفاده از کودکان و نوجوانان و توانایی کنترل ، حذف و اضافه کردن توسط والدین خواهد بود

البته گفته می شود ، بسته به نیاز قابل تعریف ، از خدمات اینترنت مانند سهمیه بندی یا اشتراک گذاری استفاده خواهد شد. همچنین ذخیره و ارائه شواهد الکترونیکی به مقامات مربوطه مطابق مقررات مربوط به جمع آوری و استناد به شواهد الکترونیکی موضوع قانون آیین دادرسی کیفری بلامانع خواهد بود. ارائه دهندگان خدمات اساسی دارای مجوز ، اعم از خارجی و داخلی ، به منظور بهبود محتوای فضای عمومی ، ورود به آن نیازی به مجوز ندارد ، طبق لیست اعلام شده توسط گروه کاری برای شناسایی محتوای مجرمانه ، مستقیماً مسئول هستند. مطابق با ماده 750 قانون مجازات اسلامی. ماده 24 محتوای مجرمانه را مشخص کرده و گزارش مربوطه را حداکثر ظرف 12 ساعت به دبیرخانه کارگروه مذکور ارسال کنید.

بیشتر بخوانید  مکالمات تلفنی جداگانه ظریف با کویت ، قطر و همکاران آذربایجانی

یعنی دریافت اطلاعات از افراد در این پرونده در حین جرم انگاری اقدامات ، بدون نیاز به دستور دادگاه ویژه اتفاق خواهد افتاد. در بحث فیلتر کردن ، با فروشندگان فیلتر برخورد خواهیم کرد که البته مافیای قدرتمند خود را در ایران دارند. بنابراین ، هرگونه فعالیت تجاری در زمینه تولید ، توزیع ، تولید مثل و تهیه نرم افزار یا ابزار الکترونیکی رایانه ای غیرمجاز (مانند VIP و فیلتر سوئیچ ها) ، توزیع انبوه (بنا به صلاحدید کمیسیون) و دسترسی غیرمجاز که مستقیم یا غیرمجاز باشد دسترسی به خدمات مسدود شده به طور غیر مستقیم ممنوع است و مرتکب حبس و مجازات درجه شش می شود.

23302

دیدگاهتان را بنویسید