طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شیرازحیدر اسکندرپور امشب در یک نشست خبری با استناد به گزارش های خبری مبنی بر اختلاف نظر وی با شهردار سابق و رئیس فعلی مجلس نمایندگان استان فارس گفت: شهرداری مکان سیاسی نیست. در طول این سه سال و نیم سعی کردم در فضای بحث وارد نشوم و جایگاه شهرداری را از نفوذ جناح های سیاسی دور کنم و در موقعیت شهرداری به شهروندان خدمت کنم.
وی در پاسخ به کسانی که شهردار را سیاستمدار می دانند ، گفت: من معتقدم مدیری که در کلانشهرها فعالیت می کند باید درک درستی از مسائل فرهنگی ، مدنی و سیاسی داشته باشد تا به درک مشترکی از مسائل دست یابد. برخی می گویند ما سیاسی نیستیم ؛ اما آیا ممکن است شخصی که سیاسی نیست نماینده مجلس شود؟
شهردار شیراز با اشاره به اینکه مجلس به عنوان یکی از قوای سه گانه کشور مرکز سیاست گذاری و تبلور سیاست یک کشور است ، افزود: آیا می توانیم خود را به مردم در لیست سیاسی معرفی کنیم و سپس اعلام کنید که من سیاستمدار نیستم؟ “مهم است که به دنبال کار سیاسی در شهرداری نباشیم و گروه خاصی را مورد علاقه قرار ندهیم.
وی با بیان اینکه در دوره تصدی وی در سال های 1997 و 1998 ، حدود 97٪ از کل بودجه عمرانی شهرداری شیراز برای تکمیل محصولات نیمه تمام اختصاص یافته بود ، ادامه داد: “فقط در سال 1999 فرصت تعریف پروژه های جدید را داشتیم. “
ما 2100 میلیارد تن فولاد را از نظر مالی در خط 2 مترو تزریق کردیم
مدیر ارشد شهرستان با اشاره به اینکه در ایستگاه مترو 1 ایستگاه 20 ایستگاه 7 ایستگاه در دوره جدید تکمیل و افتتاح شد افزود: خط 2 مترو را به عنوان پروژه های بزرگ و هر یک از ایستگاه های امام حسین ، دولت ، دادگستری ، قهرمان راه اندازی کردیم ، امیرکبیر و دیگران. به طور مستقل انجام می شود ، که فقط حجم عملیاتی است که در این کارگاه ها انجام می شود ، به اندازه کار چندین محرک.
اسکندرپور افزود: “ما در خط دوم مترو 2100 میلیارد تن تزریق مالی انجام داده ایم و اگر اوراق مشارکت زودتر به حساب ما واریز می شد ، این پروژه می توانست خیلی سریعتر پیشرفت کند. و برخی کارها ، از جمله واگن تجهیزات ، باقی مانده است.
وی اظهار داشت: در سال 1991 ، سهم حمل و نقل عمومی از بودجه 3.6 دهم درصد ، در سال 1992 (3.8 درصد) ، در سال 1993 (11 درصد) ، در سال 1994 (8.4 درصد) ، در سال 1995 (11.45 درصد) ، در سال 1996 (8/6 درصد) ، در سال 1997 (2/8 درصد) ، در سال 1998 (8/17 درصد) و در سال 1999 (83/13 درصد) بیشترین سهم از بودجه را در سال 1999 داشته ایم
شهردار شیراز همچنین به حوزه حمل و نقل عمومی پرداخت و اظهار داشت: در این حوزه در سال 1991 سهم حمل و نقل عمومی از بودجه 3.6 درصد بود که در سال های بعد 3.8 درصد ، 11 درصد ، 8 ، 4 درصد ، 11.45 بود ، به ترتیب. درصد ، 6.8٪ ، 8.2٪ ، 17.8٪ و سرانجام 81/13 در سال 1999 ، که به تعبیری نشان می دهد در دو سال آخر حکومت خود ، بیشترین سهم بودجه را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده ایم.
اسکندرپور توضیح داد: در بخش پروژه های بزرگ ساختمانی در سال 1999 ، حدود 10 پروژه بزرگ و بزرگ پیدا کردیم. شیراز را با 4174 میلیارد تومان بدهی تحویل خواهیم گرفت و با 5500 میلیارد تومان تحویل خواهیم داد.
وی همچنین در مورد وضعیت بدهی های شهرداری گفت: بدهی یک شهر راز نیست که بتوان آن را پنهان کرد و در جریان تحول شهرداری و شورا یک حسابرسی کامل و گزارشی از کلیه درآمد و بدهی های شهرداری به شورا انجام می شود. ارائه شود طبق اسناد بررسی شده در سال 1996 ، بدهی شهرداری 4174 میلیارد تن بود که 1008 میلیارد جلد آن مربوط به تسهیلات بانکی دریافتی ، 1567 میلیارد جلد پیمانکار و 1599 جلد برای اوراق مشارکت در بانک بود ، البته اگر این مبلغ 3.5 دلار باشد . هزاران تومان را در آن زمان محاسبه کنید. به این نتیجه خواهید رسید که شهرداری علی رغم موقعیت تاج و کاهش درآمد آن ، علی رغم نوسانات بازار ارز و افزایش مواد و هزینه های آن ، در عمل یک شاهکار ساخته است.
اسکندرپور در ادامه توضیح داد: این بدهی ها اکنون به گونه ای تغییر کرده اند که علی رغم اینکه 513 میلیارد تن بدهی خود را به بانک پرداخت کرده ایم ، اما هنوز 2600 میلیارد تن بدهی به بانک داریم که 1000 میلیارد آن سود تسهیلات از ما بانک را تحویل گرفتیم.
این شهر با شرایط مالی خوب به رهبری بعدی تحویل داده خواهد شد
وی افزود: ما 1200 میلیارد تن پیمانکار و 1700 میلیارد حجم اوراق مشارکت بدهکار هستیم. فقط برای یک قلم ، برای تکمیل دو خط مترو ، اوراق قرضه ای به ارزش 500 میلیارد تن و سپس 600 میلیارد تن صادر کردیم. ما بدهی و آن را با 5500 میلیارد تن تحویل دهید که اگر اختلاف بین این دو را کم کنیم و 3.5 هزار تن آن را محاسبه کنیم ، به 220 میلیون بدهی می رسیم.
وی البته از شهرداری و شورای شهر برای دوره چهارم و دوره قبل تشکر کرد و به شهروندان قول داد که شهر از تعادل خوبی برخوردار است و شهرداری در شرایط فعلی عملکرد خوبی دارد و پروژه ها با قدرت ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه با بیان برخی از تغییراتی که دولت فعلی شهر در شیراز ایجاد کرده است ، افزود: با ایجاد شهرداری الکترونیکی ، گام بلندی در توسعه متوازن شیراز برداشتیم که فقط در یک مورد مسکن را تأمین می کند تقاضا را با کاهش زمان به ساعت 48 انجام می دهد. توصیه های عمومی به شهرداری کاهش یافته است و 56٪ از کل توصیه های شهرداری مربوط به مواردی است که اکنون به صورت الکترونیکی انجام می شود.
بازگرداندن متن تاریخی معادل 40 سال اقدام گذشته بود
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در سالهای اخیر کمترین تغییر را در حوزه باغهای شیراز خصوصاً در حوزه باغهای گروه 1 داشته ایم ، به اقدامات شهرداری در یک بافت تاریخی اشاره کرد و افزود اقدامات در زمینه های تاریخی و فرهنگی در سال های گذشته. شیراز بی نظیر و معادل تمام اقدامات انجام شده طی 40 سال گذشته بود و ما توانستیم این منطقه شهری را به پناهگاهی برای مجرمان و سرشار از آسیب های اجتماعی ، قابل سکونت برای مردم و جذابیت گردشگران تبدیل کنیم.
وی در پاسخ به انتقاد یکی از رسانه ها از ارم گفت: “این سوال بارها دریافت شده است ، اما من تکرار می کنم که ارم تنها باغ شیراز است که در سراسر جهان و در تمام شهرهای تاریخی جهان ثبت شده است ، نزدیک به مکان های گردشگری. “آرامش ترافیک در حال انجام است و طبق نظرسنجی های معتبر ، بیشتر مردم شیراز از این پروژه خوشحال هستند و قوانین راهنمایی و رانندگی آن نیز مورد توجه قرار گرفته است.
اسکندرپور افزود: در زمینه روابط بین الملل ، در همان دوره به عضویت هیئت مدیره انجمن کلانشهرهای جهان و عضویت در هیئت مدیره انجمن شهرهای تاریخی جهان درآمد. آنها شهر شدند.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه اقتصاد شهر به سمتی پیش می رود که آپارتمان ها روز به روز کوچکتر می شوند و خانواده ها در خانه ها و اتومبیل ها حبس می شوند ، افزود: تلاش دولت این شهر افزایش نشاط اجتماعی و کیفیت زندگی بود. ، آسفالت خیابان ها به ویژه در مناطق مهم گردشگری ، نصب مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی ، توزیع امکانات برای زنان برای سلامتی و ورزش ، افزایش سطح تعاملات اجتماعی ، تأمین مکان های عمومی با روشنایی مناسب و احداث پارک های ورزشی و بهداشتی برای همه سنین
انتهای پیام / 424 / ز