آمادگی بهداشتی آذربایجان شرقی برای موارد اضطراری ارزیابی شد



مدیر جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جریان این تمرین به خبرنگاران گفت: “این تمرین با فرض یک زمین لرزه 6 ریشتری در شهر تبریز انجام شد و هدف از این تمرین سنجش مهارت ها و آمادگی عملیاتی بود. تیم ها “تجهیزات مناسب ، ایجاد بیمارستان صحرایی سیار برای جمعیت هلال احمر در استان در اسرع وقت ، انتقال مناسب و مناسب مجروحان به مراکز درمانی و ایجاد چادرهای کمکی برای اسکان اضطراری قربانیان فرضی بود.

حمید هوشی پور گفت که طی این مانور ، سیستم RDH جمعیت هلال احمر در استان راه اندازی شد تا تیم های فوریت های پزشکی در پایگاه امداد آماده شوند. وی گفت: این سیستم با ظرفیت 40 تخت برای ارائه خدمات پزشکی در موارد اضطراری و بحران در منطقه آسیب دیده رخ می دهد و شامل بخشهای مختلف بیمارستانی و پزشکی از جمله اتاق عمل ، بخش بستری ، بخش عمومی ، زایمان ، داروخانه ، آزمایشگاه ، رادیولوژی است. ، عقیم سازی ، سیستم تصفیه آب ، مولد برق ، اتاق لباسشویی ، توالت و حمام ، بهداشت روان ، تغذیه و مدیریت با تجهیزات کامل.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تأثیر انجام مانورها برای افزایش سطح آگاهی و دانش شرکت کنندگان و ارزیابی و آمادگی ، بر لزوم اختصاص بودجه ویژه برای اطمینان از ایمنی مردم تأکید کرد. آژانس ها برای کمک

محمد بیکر هنربار افزود: تبریز یکی از در معرض خطرترین شهرهای کشور است و سیل و زلزله همیشه این شهر را تهدید می کند ، بنابراین بیش از 500 هزار نفر در حومه تبریز تحت تأثیر تصادفات قرار گرفته و 2000 هکتار در حومه شهر در آن قرار دارند. خطر زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر باعث خسارات جبران ناپذیری می شود.

بیشتر بخوانید  خبر خوب برای معلمان / رتبه بندی عملکرد از سپتامبر

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ما نگران تهدیدهای غیرطبیعی دشمن هستیم ، از مسئولان اجرایی خواست که آسیب ها و تهدیدها را دسته بندی کرده و برای آنها سناریو بنویسند تا بتوان این سناریوها را کنترل و مدیریت کرد. …

محمد بیکر هاگی افزود: تهدیدهای غیرمعمول صحنه های ناشناخته ای برای نیروهای امدادی ما دارد و تجهیزات لازم برای مقابله با آنها را نداریم ، بنابراین ارائه آموزش های تخصصی در این زمینه ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان نیز در این مانور گفت: این مانورها بخشی از برنامه های اعتبار بخشی است که برای آشنایی کارکنان و آگاهی بخشی و ایجاد بازنمایی بهتر نیروهای عملیاتی در زمان واقعی انجام می شود.

فرزاد رحمانی ادامه داد: نیروهای پزشکی هر روز درگیر مبارزه با تاج هستند و امیدواریم با حساسیت لازم مردم شاهد کاهش تعداد موارد و وفات در استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید