آماده سازی 36 گروه دامپزشکی برای عید قربان در اردبیل


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان ، بهلول تکلاوی با استقبال از ورود قربان قربان گفت: قربان ، سلامت در استان اردبیل نیز افزایش می یابد.

وی افزود: کلیه کشتارگاه های استان اردبیل آماده پذیرش حیوانات قربانی و ارائه خدمات بهداشتی به هم استانی های خود و همچنین در شهرهای استان ، تیم های نظارتی و تخصصی در قالب 36 مورد هستند. تیم آنها در ایام عید قربان آماده ارائه خدمات در میادین اصلی و شهر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان ها اصرار دارند از بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کنند ، به ویژه امسال که در برخی از استان ها از جمله استان اردبیل تب کریمه کنگو مشاهده می شود.

تکلای گفت: “توصیه می شود که حتی الامکان حیوانات قربانی آنها را به کشتارگاه ها منتقل کنید و اگر مجبور به کشتار حیوانات خود در خانه هستند ، باید با مراجعه به بازرسان و ناظران بهداشتی مستقر در شهر ، حیوانات خود را ذبح کنند.”

وی افزود: خرید حیوانات ذبح شده تا حد امکان در جاده ها و مراکز توصیه می شود در قالب آنها از ذبح غیرقانونی و ذبح گوشت قربانیان خود در کشتارگاه ها و همچنین مراکزی که دام تهیه می کنند و دارای پروانه بهداشت و همچنین پروانه بهره برداری هستند خودداری می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل توضیح داد: در سه ماهه نخست امسال 14 تن فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی توسط تیم های نظارتی کشف و منهدم شد.

تکلاوی ادامه داد: همچنین در این مدت 16 هزار و 200 بازدید از مراکز تهیه فرآورده های دامی انجام شده است.

بیشتر بخوانید  ترفند های جالب و ساده برای تزئین سفره شب یلدا

وی گفت: تلفن های دامپزشکی 1512 و 33394800 از استان اردبیل آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هموطنان به صورت شبانه روزی هستند.

انتهای پیام / 3463 /


دیدگاهتان را بنویسید