پرداخت تسهیلات برای کارفرمایانی که برای مراقبت های اجتماعی مشتری استخدام می کنند



ایسنا / کرمان رئیس اداره رفاه اجتماعی در رفسنجان با بیان اینکه سال گذشته 4.5 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کارفرمایانی قرار گرفته است که 9 مددجو را در استخدام خود درآورده اند ، گفت: در سال گذشته هزینه های بیمه 111 مددجو که توسط کارفرمایان تأمین می شد ، پرداخت شد. به کارفرمایان “و این س continuesال ادامه دارد تا مشتری بتواند با آرامش و بدون نگرانی از بیمه به کار خود ادامه دهد.

عباس بلندی ظهر امروز 27 تیر در نشست خبری هفته بهزیستی اظهار داشت: پیشگیری و توانمند سازی دو مأموریت اصلی بهزیستی هستند که هر کدام دسته های خاص خود را دارند. در جامعه هدف بهزیستی ، تقریباً همه افراد جامعه به نوعی با مسائل رفاهی در ارتباط هستند.

وی شعار هفته بهزیستی امسال را “سلامت اجتماعی معقول ، محله محور در خانواده” عنوان کرد و گفت: اگر خانواده به یک جامعه تبدیل شود ، کل جامعه اصلاح می شود ، بنابراین خانواده بسیار مهم است و بیشتر باید انجام شود. برای خانواده “

بلندي افزود: هم اكنون 5 هزار مراجعه كننده با مشكلات جسمي و حركتي ، معلولیت ذهني ، شنوايي ، بينايي و … تحت پوشش بهزيستي رفسنجان هستند.

رئیس اداره بهزیستی اجتماعی رفسنجان با اشاره به فراهم آوردن فرصت های شغلی مددجویان ، یادآور شد: سال گذشته به 160 نفر از مددجویان 70 میلیارد ریال در سایت های کم درآمد ارائه شد تا بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4.5 میلیارد ریال تسهیلات برای کارفرمایانی که 9 مشتری مراقبت های اجتماعی استخدام کرده اند در نظر گرفته شده است ، افزود: سال گذشته هزینه بیمه را به 111 مشتری که توسط کارفرمایان بیمه اجتماعی بودند پرداخت کردیم و این همچنان ادامه دارد ، به طوری که مشتری می تواند با آرامش و بدون نگرانی در مورد بیمه به کار خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید  عکس عروسی مهوش وقاری پخش شد

بلندی از تدوین دو سند از جمله سند مناسب سازی محیط برای افراد معلول و اشتغال مشتری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ما 11 مرکز زندگی مثبت در رفسنجان ، نوگ ، کشکویه و کاظم آباد ایجاد کرده ایم. مشتری در تماس است و خدمات اجتماعی ارائه می دهد.

وی از معاینه چشم از 6100 کودک در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین 3800 کودک از نظر کم شنوایی در بدو تولد آزمایش شده اند که در این صورت می توان از بروز ناشنوایی در صورت بروز مشکل در کاشت حلزون جلوگیری کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان در بحث توانمندسازی افراد معلول توضیح داد: ما 15 گروه حمایتی داریم که شامل خیاطی ، آشپزی ، آرایشگری و غیره است و در هر گروه پشتیبانی بین 7 تا 20 مددجو برای توانمند سازی آموزش می بینند. به افراد امکانات و خدمات آموزشی رایگان ارائه می شود تا خودکفا شوند.

وی افزود: 13 مرکز مشاوره و 4 مرکز ترک اعتیاد و کمپ در رفسنجان وجود دارد و افراد مراجعه و خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید