سویه دلتا ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا


به گزارش ایرنا به نقل از خبرها ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه جنوب شرقی آسیا روز به روز در حال افزایش است و در میان کشورهای این منطقه ، اندونزی در وخیم تر است.

به گفته بلومبرگ ، كنترل این بیماری در جنوب شرقی آسیا كه تقریباً دو برابر جمعیت آمریكا است ، حتی در كشورهایی مانند آمریكای لاتین و هند نیز دشوارتر است.

آمارهای دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که تعداد مبتلایان به بیماری در هفته گذشته 41 درصد افزایش یافته و به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

براساس این گزارش ، شیوع ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا بیش از سایر مناطق جهان است و پیش بینی می شود که مرگ و میر ناشی از این بیماری در این منطقه بیش از سایر مناطق جهان باشد.

سویه دلتا ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا

تأخیر در روند واکسیناسیون

یکی از دلایل اصلی عدم کنترل ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا سرعت پایین واکسیناسیون است ، به طوری که تاکنون حدود 9٪ از جمعیت این منطقه واکسینه شده اند.

طبق گزارش بانکوک پست ، تایلند ، طرح ملی واکسیناسیون کند است و با کمبود واکسن روبرو است. حدود 3٪ از تایلندی ها واکسینه شده اند و حدود 9٪ از جمعیت تایلند حداقل یک واکسن تاج دریافت کرده اند.

ترس از بدتر شدن وضعیت سلامتی در سنگاپور باعث شد دولت تصمیم بگیرد تا اوایل ماه اکتبر 75 درصد از جمعیت خود را واکسینه کند.

به گفته هندوستان تایمز ، پس از شیوع جهش ویروس کرونا در آسیا ، نگرانی در مورد یک موج بزرگ و کشنده تاج در میانمار مطرح شد ، زیرا سویه های جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای همسایه مانند هند و تایلند شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید  تسلیت سید حسن خمینی به مشاور نظامی فرمانده کل قوا

در میانمار ، هنگامی که ارتش در فوریه سال جاری کودتا کرد و دولت خلق را از آنگ سان سوچی سرنگون کرد ، واکنش نامناسب کودتا بحران را تشدید کرد. در موج قبلی تاج در میانمار بیش از 3000 نفر جان خود را از دست داده اند.

این اخبار همچنین نشان می دهد که میانمار تاکنون بیش از 3.2 میلیون دوز واکسن Astrazenka و Sinofarm تهیه کرده است. اما برنامه واکسیناسیون در این کشور پس از آغاز بحران کودتا متوقف شد.

تاکنون بیش از 6 میلیون نفر یا 2/19 درصد از جمعیت مالزی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. علاوه بر این ، در مجموع 2،539،686 نفر ، یا 8/7 درصد از جمعیت ، هر دو دوز واکسن کرونر را دریافت کرده و در برابر بیماری Covid-19 ایمن شدند.

به گزارش ایرنا ، تاکنون یک میلیارد و 240 میلیون دوز واکسن ضد کرونا به کشورهای آسیایی در چین تزریق شده است.

چین پیشرو در واکسیناسیون تاج در میان سایر کشورهای آسیایی است.

سویه دلتا ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا

افزایش شیوع در اندونزی

به گفته گاردین ، ​​در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا در اندونزی ، یکی از بزرگترین اقتصادهای منطقه ، اخیراً تعداد مبتلایان به دلتا ویروس کرونا افزایش یافته است.

براساس گزارش های خبری ، تعداد افراد آلوده به ویروس تاج دلتا در 6 هفته گذشته در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده و باعث شده اندونزی به مرکز شیوع این بیماری تبدیل شود.

به عنوان مثال ، در جزیره جاوا در اندونزی ، تعداد بیماران به حدی رسیده است که بیمارستان ها به دلیل کمبود امکانات بهداشتی از پذیرش بیماران جدید خودداری می کنند.

بیشتر بخوانید  ببینید | سانسور الیکا عبدالرزاق در دورهمی

آخرین آمار نشان می دهد که تعداد افراد آلوده در اندونزی به 2 میلیون و 670 هزار و 46 نفر رسیده است و بنابراین تعداد مرگ و میرها به 69 هزار و 210 نفر رسیده است.

گزارش مراکز رسمی نشان می دهد تا صبح روز پنجشنبه (15 ژوئیه) تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان به 189 میلیون و 86 هزار نفر رسیده است.

بر اساس وب سایت World Meters ، که آخرین آمار بیماری های کرونر قلب را ارائه می دهد ، تعداد کشته ها در سراسر جهان به 4،073،774 رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید