از تشویق گزارشگران فساد در شهرداری گرفته تا تصمیم گیری برای مشاوره


به گزارش خبرنگار شهری آژانس فارس ، طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود روند دریافت و بررسی گزارش های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق خبرنگاران برای گزارش تخلف در شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.و و اعضای شورا در این زمینه نظرات خود را بیان کردند.

مجید فراهانی ، عضو شورای شهر تهران گفت: در بسیاری از کشورها مهمترین راه مبارزه با فساد ، صدور دستور در مورد افشاگر فساد است و ما باید به همه شهروندان اجازه گزارش فساد را بدهیم.

وی گفت: مطابق ماده 7 برنامه سوم توسعه شهرداری مورد نیاز است با رویکرد شفافیت را بر اساس فرآیندهای شناسایی ایجاد و برای ارائه و ارائه یک برنامه عملیاتی در 6 ماه اول برنامه ایجاد کنید.

در همین رابطه حسن رسولی گفت: آنچه امروز بحث می شود گزارش کمیسیون حقوقی و برنامه و بودجه است و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.

بهار آروین یکی دیگر از اعضای شورای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه روند ارائه لایحه توسط شهرداری طولانی بود و این طرح دارای 13 ماده است.

وی اظهار داشت: در این طرح ، شهرداری موظف است به جای ایجاد سیستم های جدید ، توانایی گزارش قابل اعتماد تخلفات با استفاده از بستر سیستم های موجود را فراهم كند ، البته هر سیستمی كه برای این منظور انتخاب می شود ، باید دارای ویژگی هایی از جمله قابلیت ایمن باشد. گزارش و حفظ محرمانه بودن هویت خبرنگار دسترسی کمیته ایجاد شده برای نظارت بر روند شورا نیز باید در سیستم کامل باشد.

بیشتر بخوانید  چرا سلطان محمود غزنوی در تاریخ شهرت یافت؟ (مطالعات هشتم) – ایران چطور

سرانجام ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کلیات طرح “تعهد شهرداری تهران در اصلاح و بهبود روند دریافت و بررسی گزارش های شهروندان درباره فساد و رشوه و ارتقا گزارشگران گزارشگر در شهرداری تهران” موافقت کردند. “و جزئیات این طرح به جلسه بعدی شورا موکول می شود.

فعالیت مشاوران مغایرتی با قانون ندارد

همچنین در صحن امروز شورای شهر ، احمد مسجد جامعی درباره موضوع شوراها گفت: چند روز پیش پیش نویس نامه ای توسط دادگاه اداری به وزارت کشور و مربوط به شوراها ارسال شد. این نامه مطابق با تصمیمی بود که سال گذشته توسط دادگاه اداری پس از تجدیدنظر توسط آژانس بازرسی ملی صادر شد.

وی ادامه داد: در ماه جولای ، دیوان دادگستری اروپا به لغو مصوبه شورای شهرداری تهران رای داد و نامه اخیر نیز موضوع را برجسته کرد. اما باید چند نکته را بخاطر بسپارید. نخست ، شوراها در 20 سال تجربه خود ، در هر شرایط و با هر رویکردی که توسط فرمانداران و شوراهای شهر اتخاذ شود ، به کار خود ادامه دادند.

وی گفت: همه دولت ها و دستگاه های اجرایی از حضور مشاوران استقبال می كنند. این مأموریت شوراها به هیچ وجه از نظر حقوقی مشكل ساز نیست و اثر برگشت پذیر ندارد. برخی معتقدند که این مشاوره هنوز غیرقانونی است ، که درست نیست.

مسجد جامعی گفت: ما از نمایندگان آینده شورا می خواهیم با توجه به موافقت مجلس ، شورا و دولت در دوره بعدی ، این موضوع را در اولویت قرار دهند و موضوع شوراها باید در پارلمان و جایگاه شوراها مطرح و حل شود صدمه نخواهد دید ”
انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک توکیو + فیلم دعوا می کنند


دیدگاهتان را بنویسید