افزایش دو برابری امکانات توان بخشی مسکن روستایی / توانبخشی 60 درصد واحدهای روستایی استان کرمانشاه – اخبار کرمانشاه – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کرمانشاهمسکن یکی از نیازهای اصلی مردم در استان است و از آنجا که یکی از شاخص های مسکن مناسب ایمنی و سلامت ساختمان ها است ، این موضوع در مناطق روستایی استان کرمانشاه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

با توجه به آسیب پذیری شدید مسکن روستایی ، پرداخت وام ارزان به کشاورزان از مهمترین راهکارهای بهبود مسکن از سال 1985 تلقی می شود که با مصوبه جدید دولت اعتبار تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از 50 مورد افزایش یافت. به ازای هر 100 میلیون تومانی.

البته به نظر می رسد با تلاش مسئولان و مردم ، فرهنگ توان بخشی و استفاده از امکانات برای بهسازی و بهسازی مسکن در مناطق روستایی باید در بین اهالی روستا رواج یابد.

امیر ظهرابی میرکل ، مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه 127 هزار خانه در مناطق روستایی دارد که از این تعداد 77 هزار واحد معادل 60 درصد تاکنون بازسازی شده است.

وی گفت: براساس مصوبه اخیر این تسهیلات از 50 میلیون به 100 میلیون تومان افزایش یافته و به بنیاد مسکن ، استانداری ها و هشت بانک عامل استان ابلاغ شده است.

ظهرابی گفت: کلیه اهالی روستا و ساکنان شهرهای زیر 25 هزار نفر می توانند با تماس با بنیاد مسکن و تشکیل پرونده قضایی از امکانات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود بهره مند شوند.

وی افزود: از بانکهای عملیاتی خواسته شده است که سرعت تشکیل پرونده را بیشتر کنند تا بتوانیم از اعتباری که در اختیار استان و بخشداریها و دهیاریها قرار گرفته استفاده کنیم تا مردم را به دریافت این تسهیلات تشویق کنیم.

بیشتر بخوانید  رونق بازار و افزایش خرید مصنوعات با کاهش قیمت طلا و سکه

زبرابی با اشاره به اینکه احتمال جذب این تسهیلات تا پایان سال وجود دارد ، گفت: این تسهیلات به صورت کارز الحسنه پرداخت می شود و تا 20 سال دیگر پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ضمانت این تسهیلات به صورت زنجیره ای است ، افزود: روستاییان نگران ضمانت نیستند و به بانک ها اعلام می شود ضمانت را به صورت زنجیره ای بپذیرند.

فقیهی ، معاون مرمت بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت که از سال 1985 طرحی به عنوان مسکن روستایی در قالب پرداخت تسهیلات توسط بنیاد مسکن راه اندازی شده است. این پروژه ها تقویت شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح سالانه 200 هزار خانه در مناطق روستایی احداث می کند گفت: در استان کرمانشاه با توجه به حجم متقاضیان ، سالانه به طور متوسط ​​3000 واحد احیا می شوند.

فقیهی گفت: امسال اعتبار مسکن روستایی 100 درصد افزایش یافته و به 50 میلیون تن 50 میلیون تنی رسیده و شرایط اخذ این تسهیلات بدون سپرده و با کارمزد پنج درصد و ضمانت زنجیره ای است.

وی افزود: شهرهای زیر 25 هزار نفر مانند ماهیدشت و كوزران نیز می توانند از این تسهیلات استفاده كنند و محدودیت پرداختی ندارد و با ارائه پروانه ساخت هزینه می شود.

انتهای پیام / 832 / ز

دیدگاهتان را بنویسید