آنتی بادی های تاجی علیه واکسن 3 برابر بیشتر از آنتی بادی های افراد آلوده است – اخبار را بخوانید – اخبار رسانه های تسنیم


به گزارش گروه رسانه ها آژانس تسنیمذکر شده توسط مهر، محققان دریافتند که افراد واکسینه شده دارای بالاترین سطح آنتی بادی هستند ، تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که از بیماری کوید بهبود یافته اند.

محققان می گویند این یافته ها ممکن است افرادی را که معتقدند از عفونت قبلی کووید 19 در امان هستند ، تشویق کند که واکسینه شوند.

دکتر اریک سیوپنا ، محقق ارشد در Newhead Park ، نیویورک ، گفت: “این یک مطالعه امیدوار کننده است که بیشتر تأیید می کند واکسیناسیون علیه Covid 19 پاسخ ایمنی قوی تری به بهبودی از عفونت ایجاد می کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که مردان و زنان پس از واکسیناسیون یا عفونت با کووید 19 سطح آنتی بادی های مختلفی دارند.

به گفته محققان ، این احتمالاً به دلیل تفاوت در نسبت هورمون هایی مانند استروژن و تستوسترون است.

تیم تحقیقاتی سطح آنتی بادی های کووید 19 را در بیش از 26000 نمونه خون از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده و همچنین افرادی که از عفونت کووید 19 بهبود یافته بودند ، ارزیابی کردند.

محققان همچنین تفاوت های مربوط به سن بین زنان و مردان بهبود یافته یا واکسینه شده را یافتند.

در میان افراد بالای 51 سال ، مشخص شده است که سطح آنتی بادی در زنان بیشتر از مردان است. نویسندگان معتقدند که این شرایط ممکن است مربوط به تغییر در سطح استروژن زنانه باشد که در این سن رخ می دهد و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

محققان برای تحقیق بیشتر در این زمینه تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید  با این روش دیگه چربی رو دستمال‌های آشپزخانه نمی مونه | روش شستشو دستمال‌های کثیف آشپزخانه بدون مواد شیمیایی +ویدئو

اخبار سایر گروه های رسانه ای به سادگی در حال بازنشر هستند اخبار سایت ها و خبرگزاری ها و آژانس تسنیم او مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام /

بازگشت به صفحه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید