وزیر کشور: ما تهران و کرج را تعطیل خواهیم کرد



عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه در ستاد ملی تاج به خبرنگاران گفت: “مطابقت با پروتکل های بهداشتی به حدود 50 درصد رسیده است که رقم پایینی است.”

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که همه افراد متولی ، فرمانداری ها و فرمانداران استان ها جلسات فوق العاده ای تشکیل دهند و کارگروهی را تعیین کنند تا بتوانیم با تخلفات بیشتری برخورد کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فرض بر این است که به دلیل تعطیلی سه آخر هفته ، می توانیم برای تعطیلات در تهران و کرج از ستاد تاج برای دو تا سه روز دیگر مجوز بگیریم ، اما تأکید می کنم که دستورالعمل های صادر شده در زمینه کنترل تاج صادر می شود. “سفر برای شهرهای قرمز ممنوع است.

وی تأکید کرد: علاوه بر جرایم مندرج در دستورالعمل ، به پلیس دستور داده می شود هرجا با سفرهای جاده ای روبرو شدیم با عذرخواهی از خانواده های محترم همه مسافران و رانندگان عزیز ، آنها را پس دهد

وزیر کشور با تأکید بر قوانین سختگیرانه کرونا گفت: “از این پس هشدار می دهیم که طی این چند روز به مسافرت نروید.”

وزیر کشور اظهار داشت: من در اینجا اعلام خواهم کرد؛ مهمترین و م wayثرترین روش مبارزه با ویروس کرونا پیروی از پروتکل ها و روش دیگر بحث در مورد واکسن ها است. در زمینه واکسن ها ، در عمل ، نگرانی های مطرح شده در جلسات قبلی با توضیحاتی که دوستان ما در وزارت بهداشت ارائه دادند ، مطرح شد. این واکسن ظرف دو هفته تزریق می شود. کلیه افراد بالای 60 سال واکسینه می شوند.

بیشتر بخوانید  «سیدعلی موسوی» فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان شهید شد

وی گفت: این بیانیه وزارت بهداشت است و آنها گفتند که روز گذشته بیش از 300 هزار نفر را واکسینه کردیم. امیدواریم با قولی که داده اند این امر محقق شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بعد از 60 سال به بالا که در مناطق خاص و تاج بالای 50 سال سن دارند ، به سمت گروه های پرخطر و پرخطر می روند. این گروه ها شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: طبق وعده داده شده از سوی وزارت بهداشت ، همه گروه های پرخطر و پرخطر ظرف یک ماه واکسینه می شوند. در این راستا ، به گفته دوستان ، تا ماه سپتامبر ما مجبور شدیم افراد بالای 60 سال و در بعضی مناطق – در سن 50 سالگی و گروه های پر خطر – کامل کنیم.

وی گفت: “این می تواند یک گام بسیار م inثر در پیشگیری از بیماری کرونر قلب باشد ، اما کسانی که واکسینه می شوند باید پروتکل ها را رعایت کنند.”

رحمانی فضلی گفت: برخی افراد بدون ثبت نام به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که باعث ایجاد صف ، ناراحتی و دشواری می شود و دفعات آن را افزایش می دهد. فاصله بین عبور با چرخش یا بدون چرخش حداکثر یک هفته است.

وی با تشکر از همکاری اصناف در مبارزه با تاج و تاجی گفت: در حالی که ما عذرخواهی می کنیم ، باید بگوییم که تمام این تلاش ها در جهت تأمین منافع بیشتر برای زندگی ، سلامتی و ایمنی مردم است.

رحمانی فضلی با اشاره به تعطیلات پیش رو مانند عید قربان و غدیر در ماه محرم اظهار داشت: امروز پیشنهاد شد که از همان پروتکل های سال گذشته پیروی کنیم. همه ما از قانون تبعیت می کنیم و مصوبات ستاد با مصوبه رهبر معظم انقلاب همان مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و حاکمیت قانون برای ما است.

بیشتر بخوانید  تاج در جهان / تعداد بیماران از 188 میلیون نفر گذشته + جدول شیفت - اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم

47231

دیدگاهتان را بنویسید