مجوز پارلمانی یک سازمان فنی و حرفه ای برای دریافت کمک های پولی و غیر پولی – اخبار پارلمان و دولت ایران – تسنیم اخبار سیاسی


به گزارش خبرنگار پارلمانی آژانس تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ، 18 ژوئیه) قوه مقننه و در جریان بررسی گزارش کمیته آموزش ، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان فنی و حرفه ای آموزش آموزش ، با اصل ماده لایحه با 181 “موافق” ، 5 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر موافقت کرد.

نمایندگان مجلس همچنین با 131 رأی موافق ، 39 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه ، با پیشنهاد رفع ابهام مصر موافقت کردند.

در تنها ماده این لایحه آمده است:

به منظور گسترش و ارتقا مهارتهای مهارتی و فراهم آوردن فرصتهای اشتغال پایدار در کشور ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجاز به دریافت کمک های مالی و غیر پولی و هدیه از اشخاص حقیقی و حقوقی و ساخت ، تعمیر ، توسعه ، نوسازی و تجهیز مراکز آموزشی. نیازهای مصرف مهارت ، از جمله مواد مصرفی و ابزار را برای یک کارگاه آموزش عملی در کشور اولویت بندی کنید. استفاده از چنین کمکی برای توسعه سازمان و پرداخت هزینه های کارکنان ممنوع است.

طبق تبصره 1 ماده واحده این لایحه ؛ همه وجوه اهدایی به حساب نقدی کل کشور واریز می شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل 100٪ از آن در قالب بودجه سالانه به میزان مورد نظر در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار می گیرد محل اهدا کننده و در اولویت بعدی در مناطق محروم و سایر مناطق ، باید از کمک های غیر نقدی استفاده شود ، از جمله کالاها و تجهیزات یا املاک و ساختمانهایی که توسط اهدا کنندگان با رضایت (ساختمان) ساخته شده و در محل مورد نظر خود به عنوان ایالت اموال (با نام خیریه) ثبت و مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید  یک روز اینترنت نامحدود هدیه صعود تیم ملی

طبق تبصره 2 ماده واحده این لایحه ؛ درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از خدمات آموزشی و فرهنگی ، خدمات مشاوره ای ، صدور ، تمدید و مبادله گواهینامه ها و مجوزها منحصر به فرد تلقی می شود و 100٪ برنامه و سازمان بودجه توزیع می شود.

طبق تبصره 3 ماده واحده این لایحه ؛ اجرایی اجرایی آیین نامه این قانون ظرف سه ماه پس از ابلاغ و به تصویب هیئت وزیران توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با همکاری برنامه دولت و سازمان بودجه تهیه می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید