زاخارووا: ایالات متحده نقش شورای امنیت در افغانستان را فراموش کرده است – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گفته تاس ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفت که تلاش برخی از شرکت کنندگان خارجی برای تأثیرگذاری بر روند سیاسی داخلی لبنان با تهدید به تحریم ها مخرب و غیرسازنده بود.

زاخارووا در بیانیه ایآه تو وی گفت: “ما نتایج پایدار و موثری برای کل بخش داریم.”ما دولت لبنان و نهادهای دولتی را به عنوان ضامن استقلال ملی و تمامیت ارضی کشور در نظر گرفته و از آنها حمایت می کنیم. ما خواهان آن هستیم که همه مسائل دشوار سیاست داخلی لبنان توسط خود مردم لبنان در یک زمینه قانونی و از طریق مذاکره و یافتن یک اجماع عمومی گسترده بدون دخالت خارجی حل شود. “در این راستا ، ما معتقدیم که برخی تلاش های نیروهای خارجی برای تحریک جنبش های سیاسی داخلی در لبنان با تهدید به اعمال تحریم ها کاملاً سازنده نیست.”

وی یادآور شد که سعد حریری نخست وزیر منصوب لبنان از زمان تصویب وی و با هدف تشکیل دولت جدید با مشکل روبرو شده است ، در حالی که اوضاع اقتصادی و اجتماعی لبنان در وضعیت دشواری قرار دارد و هنوز در حال تعمیق است. وی گفت: “روسیه امیدوار است كه در آینده بسیار نزدیك ، رئیس جمهور و پارلمان لبنان بتوانند درباره نخست وزیر جدید به توافق برسند.”

ایالات متحده مسئولیت شورای امنیت در افغانستان را فراموش کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین در مصاحبه ای گفت که وقایع افغانستان پایان منطقی عملیات آمریکا تلقی نمی شود و باید وظیفه و مسئولیت شورای امنیت سازمان ملل متحد در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید  700 راننده تاکسی قربانی تاج شدند

زاخارووا گفت: “عملیات نظامی آمریکا در افغانستان پایان منطقی نداشت ، زیرا این مسئولیت توسط شورای امنیت سازمان ملل مشخص شد و ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو تشکیل شد.” آنها شرکت کردند. اما نه ایالات متحده و نه متحدانش هرگز در شورای امنیت حضور نداشته و گزارشی از اقدامات خود در افغانستان ارائه نداده اند. متأسفانه آنها نقش این شورا را كاملا فراموش كرده و آنچه را كه می خواهند انجام داده اند. ”

انتقاد از سکوت مقامات اروپایی در برابر نقض آشکار آزادی بیان در اوکراین

در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد سفر ترزا ریبیرو ، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) از اوکراین ، این دیپلمات روسی خاطر نشان کرد که ساختارهای بین المللی ، از جمله سازمان امنیت و همکاری در اروپا باید به نقض جدی آزادی بیان واکنش کافی نشان دهد. به گفته وی ، جهان انتظار دارد ارزیابی دقیق آنها از وقایع غیراخلاقی و بیرحمانه ای که در این کشور در این زمینه اتفاق افتاده است ، انجام شود ، اما متأسفانه هیچ تجزیه و تحلیل جدی در مورد نقض فاحش تعهدات مقامات کیف در قوانین بین المللی انجام نشده است.

ماریا زاخارووا ادامه داد: اظهارات این مقام اروپایی که “فقط برای دولت اوکراین” آرزوی موفقیت “کرده است تا راه درست برخورد با اطلاعات غلط را پیدا کند ، کافی نیست. سرکوب آزادی بیان در اوکراین باید صریح و سریع محکوم شود. “در همین حال ، مقامات کیف رسانه های غیرمردم خود را به بهانه مبارزه با اطلاعات نادرست ، مستقیم دخالت در رسانه ها و بیرون راندن افرادی که با سیاست های خود مخالف هستند به بهانه های مختلف خاموش کرده اند.”

بیشتر بخوانید  واکنش فدراسیون فوتبال درباره قرارداد کی‌روش

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید