کمبود آب حیات وحش یزد را تهدید می کند



ایسنا / یزد معاون فنی حفاظت محیط زیست استان یزد در پی تشدید بحران کمبود آب یزد ، به ویژه برای حیات وحش این استان کویری ، اظهار داشت: بسیاری از چشمه ها و منابع آبی که نقش مهمی در تأمین آب حیات وحش در حومه شهر داشته اند ، از آب رنج می برند. کمبود یا خشکسالی

“اعظم حبیبی پور” با اشاره به جمع آوری بیش از حد سفره های زیرزمینی آب و مدیریت ضعیف آب و همچنین خشکسالی های پی در پی ، اظهار داشت: پس از این مسئله بسیاری از چشمه ها و منابع آبی که در حیات وحش استان نقش حیاتی در تأمین آب دارند ، آنها خشک و خشک شدند.

وی افزود: به همین دلیل اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد به منظور تأمین آب مورد نیاز حیات وحش ، مخزنی احداث کرده و در مناطقی که با مشکل کمبود آب روبرو شده اند مخزن تعبیه کرده است.

این مقام مسئول درباره اهمیت چشمه های طبیعی و آبخوری ها به ویژه در فصل گرما تصریح کرد: بازرسی ، مرمت ، بهسازی و پاکسازی چشمه ها و چشمه ها همیشه در دستور کار محیط بانان است و با تلاش فراوان ، امکان استفاده از آب برای حیات وحش در گرما سوزان امنیت استان یزد را تأمین کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد ، وی ادامه داد: هر ساله قبل از شروع فصل گرما ، مخازن با رواناب سطحی باران یا مخازن آب پر می شوند.

بیشتر بخوانید  ارتش یمن از آغاز دو عملیات در استان البیضا خبر داد - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان یزد خاطرنشان کرد: احداث چشمه آب آشامیدنی یا افزودن هر منبع آب جدید باید پس از بازرسی دقیق و کارشناسی انجام شود ، زیرا هرگونه مداخله نامناسب در طبیعت نظم آن را مختل می کند.

باید توجه داشت؛ متأسفانه این روزها بحران آب در یزد فقط مردم را تحت تأثیر قرار نداده است ، بلکه یزد با کاهش شدید منابع طبیعی و بحران آب در طبیعت روبرو شده است. با این حال ، تنوع گونه ای در یزد بسیار زیاد و حفظ شده است و بسیاری از گونه های خاص و نادر ، به ویژه در ناحیه حشرات وابسته به آب ، نیز به طور انحصاری در یزد و در برخی مناطق وجود دارد که بحران آب می تواند آنها را تهدید کند . همچنین یک چهره.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید