بیش از 170 هزار نفر تحت تأثیر ثروت استان کرمانشاه قرار دارند


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه ، فرحناز محمدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با شعار “بهزیستی در گام دوم ، هوش ، همسایگی و سلامت اجتماعی در خانواده” اظهار داشت: 35000 خانواده با جمعیتی بالاتر از 170 هزار نفر تحت پوشش ثروت استان کرمانشاه هستند.

وی ادامه داد: در مراکز به ازای هر 150 مشتری یک دستیار داریم. مشاوره ژنتیک و گسترش مراکز مشاوره مراقبت های اجتماعی از دیگر خدمات است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امروز بهزیستی فقط یک نهاد حمایتی نیست و 200 خدمات مختلف به جامعه ارائه می دهد.

وی افزود: در حال حاضر ثروت استان کرمانشاه با بالغ بر 35 هزار خانواده حقوق بازنشستگی بگیرید ، بیش از 43 هزار پرونده توانبخشی و 10 هزار پرونده اجتماعی دارای جمعیت آماری 172 هزار نفر است.

محمدی از فعالیت 17 مدرسه شبانه روزی برای توان بخشی سالمندان و معلولان استان خبر داد و گفت: 12 خانه شبانه روزی در حوزه اجتماعی و 31 مرکز معلولیت و درمان اعتیاد به همراه اردوگاه تحت هنر. 16 نفر برای جمع آوری معتادان با ظرفیت 350 نفر کار می کنند.

وی به روند واکسیناسیون اشاره کرد ویروس کرونا مراکز مددکاری اجتماعی می گویند: با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، سه هزار دوز واکسن تاج به دنبال رهنمودهای بهداشتی ، مراجعه کنندگان و مراکز کمک اجتماعی تزریقی کمترین میزان بیماری کرونر قلب را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه 2 هزار و 362 مددجوی کمک اجتماعی از تسهیلات اشتغال استفاده کرده اند ، گفت: با توجه به تعهد تأمین اجتماعی در تأمین مسکن مددجویان ، 693 واحد مسکونی در استان کرمانشاه به مددجویان واگذار شده است.

بیشتر بخوانید  بازیکن و مربی با سابقه فوتبال کشور درگذشت

محمدی افزود: از سال گذشته تاکنون 360 کودک کار توسط سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه حمایت و ساماندهی شده اند و پس از طی مراحل قانونی 25 کودک بی سرپرست به خانواده های کاندیدا تحویل داده شده اند.

وی از ایجاد 31 هزار شماره تلفن با شماره 1480 بهزیستی استان کرمانشاه در زمینه خانواده ، ازدواج ، طلاق و آسیب های اجتماعی و تاجگذاری خبر داد و گفت: همچنین 5200 زوج در آستانه طلاق هستند و بیش از 12 هزار زوج جوان در حال انجام هستند. در آستانه ازدواج از خدمات مشاوره ای مراکز آنها از خدمات رفاهی استفاده کردند.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید