محمد بن زاید در میان اختلافات ریاض و ابوظبی به عربستان سعودی سفر کرد – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش الجزیره ، منابع می گویند شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، وارث تاج و تخت ابوظبی ، قرار است فردا ، دوشنبه برای دیدار یک روزه و دیدار با محمد ولیعهد عربستان به عربستان سعودی برسد.

الجزیره به نقل از منبعی در ریاض گفته است كه هیاتی از وزرا در این سفر میراث دار تاج ابوظبی را همراهی می كنند.

براساس این گزارش ، در سفر محمد بن زاید به عربستان سعودی ، باید به چندین موضوع پرداخته شود ، از جمله تصمیم در مورد سیاست تولید نفت اوپک پلاس.

بن زاید همچنین با همتای سعودی خود در مورد پیامدهای تصمیمات اخیر عربستان در اقتصاد امارات صحبت خواهد کرد. تقویت روابط دو جانبه و تحولات اخیر در یمن و راه های اجرای توافق نامه به اصطلاح ریاض از دیگر مواردی است که محمد بن زاید در سفر به عربستان سعودی با محمد بن سلمان گفتگو خواهد کرد.

در تاریخ 4 ژوئیه ، وزارت انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد که ابوظبی خواستار به تعویق انداختن تمدید تصمیم سال گذشته اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت است. این موضوع با مخالفت ریاض و اختلافات بین دو کشور روبرو شد اخبار چند روز پیش معلوم شد.

“وزیر انرژی امارات متحده عربی قبلاً گفته است که دیگر تحمل ظلم و قربانی شدن را ندارد زیرا بیش از آنچه که باید تحمل کرده است” و امارات می خواهد سهم خود را از فروش روزانه تا سال 2022 افزایش دهد.

با ظهور ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضای نفت ، اعضای اوپک به علاوه سال گذشته (2020) توافق کردند قیمت ها را کاهش دهند تا تولید را با 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند از بالاترین رکورد در ماه مه. در مرحله اول ، آنها تصمیم گرفتند این قرارداد را تا آوریل 2022 تمدید کنند. با شروع واکسیناسیون در برخی کشورها و با بهبود تقاضا ، گروه به تدریج تولید را افزایش داد و اکنون (ژوئیه 2021) تولید به 5.8 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  اخطار وخیم شدن وضعیت دو زندانی فلسطینی در نتیجه اعتصاب غذا

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید