برخورد با افراد متخلف و متعصب انتظار عمومی دولت بعدی است



دکتر عمورا عظیمی روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: مبارزه با فساد به آموزش و کار با همه مردم و سیستم فاسد بستگی دارد ، در غیر این صورت اعتماد عمومی از بین می رود و امیدها از بین می رود.

وی افزود: برنامه ها و پیش بینی اقدامات آینده دولت آینده که به طور جدی موضوع مبارزه با فساد را مدنظر قرار داده است ، می تواند علاوه بر شناسایی مسیرها و آثار چنین فسادی ، برای مقابله با فساد سیستمی نیز اقدام کند.

عظیمی گفت: بدون شک اقدام به این روش با برنامه ضد فساد و اهمیت آن در تقویت سرمایه اجتماعی م effectiveثر خواهد بود که این خود نوعی ناامیدی از اقدامات قبلی است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: به موازات تلاش های قوه قضائیه که تحت هدایت رئیس جمهور تازه انتخاب شده فصل جدیدی در مبارزه با فساد گشود که یکی از کشنده ترین آفت های نظام سیاسی-اداری است و ساختار اقتصادی در دولت سیزدهم انتظار می رود. “همان روند ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مقابله با مفاسد اقتصادی و دانه های بزرگ ، انتظار و مطالبه دیگر افرادی است که رئیس جمهور منتخب باید بیشترین تمرکز را بر آنها داشته باشد.

عظیمی افزود: عنوان دانه بزرگ نه تنها در زمینه اقتصادی ، بلکه در سیستم اداری نیز وجود دارد ، افرادی هستند که هم با قوانین اداری و هم با مقالات و یادداشت ها آشنا هستند ، افرادی که با ایجاد گلوگاه های مختلف اداری اقدام می کنند. مردم عادی. “آنها امتیازات و مجوزهای اداری را برای خود انحصار می دهند و حتی محدودیت هایی را برای مردم عادی اعمال می کنند.

بیشتر بخوانید  نماینده مجلس: اگر برجام امضا نشود ، قیمت ها کنترل نمی شوند

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این راستا ، نگرانی همه خصوصاً افراد مطالبه گر این است که اعلام مصونیت افراد خاص و سیاستمداران و اعضای خانواده (آگازادقی) منجر به لغو دعاوی مربوط به تخلفات نشود.

وی گفت: “جلب اعتماد عمومی به کارزاری مانند مبارزه با فساد ، که به موازات از بین بردن آفات موجود در بدنه نظام سیاسی و ساختار اقتصادی و اجتماعی ، پاسخی به خواسته های افرادی است که این امر را ترمیم می کنند. اعتماد از دست رفته دشوار است اما ممکن است. “این از شعارها و اعلامیه های مبارزات انتخاباتی ناشی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید