پاسخ ایالات متحده به اعلام موضع ایران توسط عراق: ما انتظار انتقال قدرت را داریم



طبق گزارش ها خبرآنلاین، رابرت مالی ، نماینده ویژه ایالات متحده در مذاکرات وین ، در پاسخ به بیانیه یک عراقی که گفت ایران در حال انتقال قدرت است و طبیعی است که گفتگوهای وین متوقف شود. وی در توئیتر نوشت: “این اظهارات تلاشی تکان دهنده و رسوا برای شکستن بن بست فعلی در بازگشت متقابل احتمالی عضویت در شورای امنیت سازمان ملل است.”

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با استناد به عراقی که گفت ده فرد زندانی آمریکایی می توانند فردا آزاد شوند گفت: “ما آماده هستیم به محض اینکه ایران تصمیمات مناسب را اتخاذ کند و به بازگشت متقابل اقدام کنیم.” “بیایید آن را برای برجام تمام کنیم. “

سخنگوی وزارت امور خارجه ند پرایس بیانیه را صادر کرد. وی افزود: با توجه به اظهارات مطرح شده در مورد آمریکایی های زندانی در ایران ، باید گفت که شاهد یک اقدام وحشیانه دیگر برای امیدواری کاذب به خانواده های آنها هستیم. “عراقی ها در حالی صحبت می کنند که ما قرارداد گروگان بگیریم در حالی که دولت وی چهار آمریکایی را سالها زندانی کرده است.”

وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “هنوز هیچ توافقی درباره بازداشت شدگان حاصل نشده است.” “اگر ایران واقعاً بخواهد یک حرکت بشردوستانه انجام دهد ، می تواند زندانیان را به راحتی و بلافاصله آزاد کند.”

در زیر این عبارت آمده است: “آزادی شهروندان بازداشت شده ما یک اولویت مهم است و ما هنوز منتظریم که این اتفاق بیفتد.”

قیمت اضافه شده: “در جریان مذاکرات در وین ، ما درمورد موضوع با زندانیان صحبت غیرمستقیم داشتیم و تأخیر در از سرگیری این روند مفید نیست. وی افزود: “اگر ما در جلسه وین در این زمینه پیشرفت می كردیم ، م moreثرتر بود ، ما آماده هستیم كه در این دوره (انتقال قدرت به ایران) درباره زندانیان گفتگو كنیم.”

بیشتر بخوانید  تفاوت ها و کاربردهای لوله های UPVC و PVC

اراکی شب گذشته در توییتر نوشت: “ما در یک دوره گذار هستیم و انتقال قدرت دموکراتیک در تهران در حال انجام است.” روشن است که مذاکرات وین باید منتظر دولت جدیدی در ایران باشد. این لازمه هر دموکراسی است.

رئیس تیم مذاکره کننده ایران با اشاره به مذاکرات تبادل زندانیان گفت: ایالات متحده و انگلیس باید این نکته را درک کنند و ارتباط بین مبادلات انسانی – که آماده انجام است – با برجام را متوقف کنند. گروگان گیری برای اهداف سیاسی منجر به از دست دادن مبادله و توافق می شود.

العراكی همچنین به طرف های آمریكایی و انگلیسی تأكید كرد: “اگر ایالات متحده و انگلیس به تعهدات خود بر اساس توافق نامه عمل كنند ، فردا 10 زندانی از همه كشورها آزاد می شوند.”

>>> بیشتر بخوانید:
اراكچی: گفتگوهای وین باید منتظر دولت جدیدی در ایران باشد

310 310

دیدگاهتان را بنویسید