رشد ناامنی اجتماعی در عربستان – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گفته عربستان سعودی ، قتل ، سرقت و قاچاق به طور چشمگیری در دوران حکومت محمد بن سلمان افزایش یافته است. عربستان سعودی هر روز شاهد کشته شدن ، غارت ، آزار و اذیت و تیراندازی بدون ترس از رژیم آل سعود یا نیروهای امنیتی است.

سیاست های رژیم آل سعود منجر به افزایش جرایم در عربستان سعودی شده است. عربستان سعودی با یک میلیون کارمند زیر خط فقر وضع مالیات و کاهش دستمزدها را آغاز کرده است.

برخی از شاهزادگان سعودی نیز شبکه های قاچاق مواد مخدر را در جامعه و در میان جوانان فعال می کنند. فساد در دادگاه ها و رسانه های سعودی تأثیر منفی بر شهروندان سعودی گذاشته است و شهروندان دیگر به نهادهای سعودی اعتماد ندارند.

بنابراین ، ضعف دستگاه امنیتی و پیگرد قانونی قتل ، سرقت و باندهای جنایتکار ، شهروندان را مجبور به استفاده از حقوق خود کرده است.

یک مطالعه بین المللی اخیر ، میزان سرکوب و تروریسم در عربستان سعودی را مورد بررسی قرار داده است ، جایی که تعداد قتل ها ، خونریزی ها ، دستگیری ها و اسکان مجدد اجباری قبایل سعودی به نفع پروژه های جعلی به دلیل جنایات رژیم سعودی افزایش یافته است.

ابتکار حقوق بشر ، به رهبری فعالان ، محققان و محققان ، اخیراً گزارش سالانه خود را منتشر کرده است که نتایج مختلفی را برای کشورها از نظر امنیت ملی ، توانمند سازی و کیفیت زندگی بررسی می کند.

عربستان سعودی از 10 کشور مورد بررسی از نظر امنیت کشور 2.4 را کسب کرد که بدترین نتیجه مکزیک است.

بیشتر بخوانید  تست شخصیت شناسی | راز مخفی متولدین هر ماه رو کشف کن! | چیزایی رو میفهمی که باورت نمیشه

در این مطالعه ، کاهش کلی صلح در جهان به عواملی از جمله افزایش فعالیت های تروریستی ، تشدید درگیری ها در خاورمیانه و افزایش تنش های منطقه ای در اروپای شرقی و آسیای شمال شرقی برمی گردد.

تعداد پناهندگان از عربستان سعودی در خارج از کشور در حال افزایش است. در همین راستا ، یک سازمان بین المللی تأکید کرد که جنایات وارث تاج و تخت عربستان مبنای مشترکی برای وحدت مخالفان سعودی در داخل و خارج فراهم می کند ، زیرا آنها را فرار می دهد به اروپا.

بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی گفت: با افزایش جنایات رژیم سعودی ، مخالفان در داخل و خارج عربستان سعودی ، علیرغم سوابق مختلف ، در اتحاد علیه استبداد محمد بن سلمان ، مشارکت خود را با سازمان ها و نهادهای بین المللی افزایش دادند. مشترک

براساس این گزارش ، در میان عدم موفقیت رژیم آل سعود در ایجاد ثبات و امنیت شهروندان ، ترس در عربستان از تشدید حوادث امنیتی مانند تیراندازی و سرقت های مختلف در حال افزایش است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید