اختصاص 55 میلیارد تومان برای رفع مشکلات تنش آبی از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)


به گزارش خبرگزاري فارس اهواز ، كاسم سليماني دشتكي ، استاندار خوزستان در جلسه هماهنگي يك دهه استان در خانه امام جمعه گفت: اين. “شکایت آنها درست است و ما نیز در قالب بیایید شبانه روزی کار کنیم تا نگرانی مردم را برطرف کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه وقت و غم و فعالیت ما به نفع مردم است ، افزود: اینکه بگوییم شاخص آبرسانی در استان خوزستان 90 درصد است از نظر ما قابل قبول نیست زیرا در برخی مناطق تأمین آب انجام شده است ، اما به دلیل اینکه چاه خشک است یا شبکه فرسوده است و یا از نظر فنی تاسیسات معیوب است ، آب روی این خط لوله وجود ندارد و من در جلسه ای با معاون وزیر اعلام کردم مناطق محروم و روستایی دو هفته پیش این رقم 90٪ است. ما حق نداریم و خوزستان در مورد آب آشامیدنی مشکلی دارد و در واقع باید معیار این باشد که ببینیم چند درصد مردم از آب آشامیدنی استفاده می کنند نه میزان آب مصرفی.

وی افزود: تمام انرژی و تلاش ما معطوف به کاهش رنج مردم است. این سیستم در حومه شهر نیز کار کرده است و هیچ کس تلاش و خدمات سیستم در حومه شهر را انکار نمی کند ، اما مشکلات زیادی وجود دارد و بقیه کارها و اقداماتی که باید اصلاح شوند باید انجام شود.

سلیمانی دشتکی گفت: من جمعه ، علما ، شیوخ ، صاحب نظران و نمایندگان رسانه ها از وضعیت آب پشت سدها بازدید کرده ام ، آبی که می تواند برای ما برنامه ریزی شود ، از جمله دو میلیارد متر مکعب آب پاییز ، هفت میلیارد و 800 برآورد شده است میلیون متر مکعب

بیشتر بخوانید  10 هکتار از اراضی ملی خفر فارس توسط زمین خواران پس گرفته شد

وی گفت: “به استثنای دو میلیاردی كه در حال حاضر به دلیل فشار زیاد در حال بهره برداری هستیم ، می توانیم سه میلیارد و 500 میلیون مترمكعب برای بخش كشاورزی مورد بررسی قرار دهیم كه بخشی از آن مربوط به نیشكر است.” كشت جایگزین و فصلی ، بخشی برای کشت تابستانه و بخشی برای محیط زیست.

استاندار خوزستان گفت: 4 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب باقیمانده آب پشت سدها بخشی برای آب آشامیدنی ، بخشی برای پایداری شرب است که حدود 600 میلیون متر مکعب است و بخشی مربوط به بخش صنعتی است که ، اگر آنها را جمع کنیم ، عددی است که در دسترس ما است.

وی اذعان داشت: “مشکل اصلی ما مصرف زیاد محصولات شالیزاری است ، که اگر پرورش برنج برای دام های سنگین ، به ویژه گاومیش ، کشاورزی جایگزین و سایر بخش ها در دستور کار باشد ، آب به دست نخواهد رسید و ما چاره ای نداریم که از عزیزان بخواهیم کشاورزان ، تولید کنندگان برای همکاری “از رشد تپه های بدون پوست جداً خودداری کنید.

سلیمانی دشتکی گفت: در برخی از مناطق استان آب رسانی توسط یک مخزن تأمین می شود که من از مدیر خواستم مقدار لازم برای این کار را اعلام کند که بر اساس آن حدود سه میلیارد تن برای این بخش اختصاص داده ایم و تأکید کردیم که هر مقدار بیشتر ما قطعاً این مورد را فراهم خواهیم کرد و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: 170 میلیارد تومان از مناطق مصیبت زده ، 107 میلیارد تومان از تنش آبی و 75 میلیارد تومان دیگر از تنش آبی به آبفا و از مدیران خواستیم اولویت را به بخش آب و پروژه هایی بدهند كه مبلغ حدود 10 میلیارد تومان باشد اجرا شده

بیشتر بخوانید  کشف وجمع آوری ۳۶ دستگاه غیرمجاز ماینر ازیک واحد صنعتی شهرکرد

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: برای کشاورزان آب کرخه را که حدود 90 متر بود به 130 متر مکعب رساندیم و این رقم نیز در حال افزایش است و آب به مناطق اصلی رسیده است و امیدواریم کاهش پیدا نکند.

وی یادآور شد: همچنین با اقدامات پیگیری که از معاون اول رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزیر کشور ، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی داشتیم ، هیاتی در استان در سطح معاونین وزیر و مقامات ارشد. “سفر و نتایج تصمیمات این شورا توسط دولت و کارمندان دولت پذیرفته خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: در پایان جلسه پس از مذاکره با نماینده ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم بر این شد که 55 میلیارد تام برای حل مشکلات تأمین آب و تأمین آب در مناطق فقیرنشین و روستایی استان اختصاص یابد. خوزستان و تأمین آب. تانکرهای ستاد اجرایی فرمان امام. درصدی از این رقم طی روزهای آینده توزیع خواهد شد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید