هشدار یمن در مورد قطع برق در بیمارستان ها با تانکرهای سعودی اسیر شده



به گزارش وب سایت المسیره ، به نقل از خالد سهیل ، رئیس بیمارستان الطوره العام در یمن غربی ، “موارد خطرناک این بیماری در میان شهروندان یمنی رخ داده است.”

وی افزود: ما هر سال دو مورد ناهنجاری مادرزادی در الحدیده مشاهده کرده ایم ، اما تاکنون چنین مواردی را به صورت هفتگی می پذیریم و این مهر تأیید ائتلاف سعودی و مزدوران آن برای استفاده از سلاح های ممنوع در حملات است. در یمن “

سهیل به مشکل تهیه دارو برای بیماران به دلیل تحریم های ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن اشاره کرد و گفت: واردات تجهیزات پزشکی زیادی به دلیل محاصره یمن انجام نمی شود.

مدیر بیمارستان الطوره الخدیده یمن گفت: سازمان های وابسته به سازمان ملل کمک های خود را به بیمارستان ما 80٪ کاهش داده اند که این امر باعث افزایش فشار مالی بر بیمارستان و هزینه های سرسام آور درمان شهروندان شده است.

سهیل همچنین با اشاره به خروج یونیسف از بیمارستان های حمایتی افزود: این موسسه فقط از بخش NECU بیمارستان الحدیده پشتیبانی می کند.

وی گفت: برای کارکردن ژنراتورها و مصرف روزانه حدود 830 کیلووات ساعت برق در بیمارستان ، روزانه 4000 لیتر گازوئیل نیاز است و هر لحظه می ترسیم که [به علت کمبود سوخت] این ژنراتورها خراب می شوند.

وی افزود: ما برای تولید 18 ساعت برق به منبع برق اضطراری بیمارستان روی می آوریم و این فشار بیش از حد بر آنها وارد می کند و انتظار داریم هر لحظه برق به طور کامل قطع شود.

سهیل ادامه داد: در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان الطوره الخدیده 30 تخت وجود دارد و اگر برق فقط در 10 دقیقه قطع شود ، مرگ 30 کودک اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید  همای پایتخت با همسرش عزادار شد

این مقام بهداشتی یمن گفت که در صورت قطع برق ، زایشگاه ، بخش کودکان ، بخش سوختگی و مرکز ملی بانک خون بیمارستان تعطیل خواهند بود.

عمار العزرای ، مدیر اجرایی یمن گفت: “اگرچه تانکرهای توقیفی دارای مجوز از سازمان ملل و سازمان های بین المللی هستند ، اما در نتیجه سرقت نفت کش ها و بازداشت طولانی مدت آنها ، جان 26 میلیون یمنی در معرض خطر است.” شرکت نفت.

ائتلاف سعودی از ورود نفت کش های یمنی منع کرده است ، این در حالی است که یمن 5 سال در محاصره است و مردم آن در بدترین وضعیت قرار دارند.

محاصره و ادامه درگیری بیشتر یمنی ها را به کمک های بشردوستانه نیاز دارد.

میلیون ها یمنی در آستانه گرسنگی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل ، این کشور بدترین بحران های بشردوستانه جهان را تجربه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید