“کوشک باغ هنر” تجلی پتانسیل چندین هزار ساله هنر سنتی ایران است



پویا محمودیان در مراسم افتتاحیه شنبه شب غرفه باغ هنری وی که در سرزمین های عباس آباد واقع شده است ، با اشاره به وضعیت صنایع دستی اظهار داشت: ایران با داشتن 295 رشته فعال در صنایع دستی و چهارده شهر جهان ، دهکده ای ثبت شده در شورای جهانی صنایع دستی ، یکی از مراجع محترم متقاضی صنایع دستی است. و هنرهای سنتی.

وی با اشاره به حضور جوانان صنعتگر و زنان خلاق فعال در زمینه صنایع دستی گفت: این افراد مانند گنجینه های زنده هستند که گنجینه های بی نظیر ایران را در زمینه صنایع دستی نشان می دهند.

معاون صنایع دستی وزارت گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ایجاد مجتمع غرفه باغ هنر در اراضی عباس آباد گفت: ایجاد چنین مراکز فرهنگی کاملاً ضروری و مثر است. این مجموعه باشکوه ظرفیت زیبایی و توانایی های هنرمندان جمهوری اسلامی را نشان می دهد.این قابلیت ها دارای سابقه چندین هزار ساله است و با آموزش و عملکرد می توان از پیری آنها جلوگیری کرد.

محمودیان در بخشی دیگر از سخنان خود در مراسم افتتاح مجتمع کوشک باغ هنر ، اطلاع رسانی به جوانان در مورد ظرفیت صنایع دستی ایران را از توابع مجموعه عنوان کرد و گفت: ما هستیم.

معاون صنایع دستی گفت: گردشگران هنری قطعاً این مجموعه را دوست خواهند داشت و با ایجاد مجموعه باغ هنر سهم هموطنان در فرهنگ و هنر افزایش می یابد.

محمودیان همچنان به ایجاد بازارچه صنایع دستی ادامه می دهد که همان بازار پروانه ها در این مجموعه است ، یکی دیگر از عملکردهای این مجموعه فرهنگی برای کمک به صنایع دستی.

بیشتر بخوانید  مهران مدیری از بیمارستان مرخص شد

ما امیدواریم که ایجاد و بهره برداری از این مجموعه باشکوه الگویی برای سایر استانها در جهت ارتقا هنرهای سنتی باشد.

ما “غرفه باغ هنر” را به شما ارائه می دهیم

“کوشک باغ هنر” واقع در قسمت شرقی اراضی عباس آباد به مساحت 5000 متر مربع ، دارای امکانات متعددی است تا بتواند به عنوان مرجعی برای ارائه هنر اصیل ایرانی باشد که هر یک نشان دهنده فرهنگ ایرانی است.

ظرفیت سالن کنفرانس این مجموعه 300 صندلی است و همچنین دارای یک گالری به مساحت 480 متر مربع و کلاسهای مختلف آموزشی ، سالنهای کنفرانس با ظرفیت متفاوت ، رستوران ، کافه و غرفه های هنری دیگر از دیگر قسمتهای ” غرفه باغ هنر “.

گالری این مجموعه پتانسیل نمایش آثار مختلفی در زمینه هنرهای تجسمی را دارد که در دو بخش گالری مرکزی و گالری کناری میزبان آثار هنرمندان ، پیشکسوتان و هنرمندان تجسمی خواهد بود.

در این مجموعه که زیبایی خیره کننده ای به آن بخشیده است ، وجود گنبد آسمانی هنر غرفه است که با دست هنری استاد مرتضی متیفی فرد ، استاد حصیرهای کشور ساخته شده است که آثار به یاد ماندنی بسیاری دارد. در کارنامه او. گنبدی که توسط چهلستون اصفهان طراحی شده و توانسته منظره ای باورنکردنی در “باغ غرفه هنر” ایجاد کند.

در مجاورت این گنبد آسمان هنر ، وجود نقاشی ، خوشنویسی ، آینه به همراه نقاشی هایی که توسط هنرمندان بزرگ معاصر طراحی شده ، به جذابیت بصری و هنری “غرفه باغ هنر” افزود. بنابراین علیرزارالوهلامین ، هنرمند نقاشی ، خوشنویسی ، تختخواب و آینه ها ، توانست این هنرها را در قسمت معماری ساختمان غرفه به خوبی نشان دهد.

بیشتر بخوانید  شیوه جدید اعلام نرخ روزانه ارز صرافی‌ها/ آخرین قیمت دلار چند؟

طراحی چهار اثر هنری برای چهار گوشه خارجی غرفه به سبک ملافه و آینه یکی از کارهای کوچکتری است که اکنون می توان برای اولین بار در نمای خارجی ساختمان در پایتخت مشاهده کرد ، طبق گفته روح الامین.

همچنین 8 اثر هنری که 2 اثر مربوط به علیرضا روح الامین و 6 اثر دیگر است که از آثار سعید نقاشیان ، لیلی منتظری ، حسین احسایی ، مصطفی شبستری ، سپیده امام نژاد و پریسا داودی در فضاهای مختلف غرفه نصب شده است. .

در همین حال ، در سالن اجتماعات این مجموعه ، شعر حافظ “من آن را بهتر از صدای عشق / بنای باقیمانده در این گنبد ندیدم” به سبک آهنگسازی نستعلیق طراحی و اجرا شد تا این محیط نیز بتواند فضای هنری بهتری داشته باشند

سرانجام ، می توان امیدوار بود که “باغ کاخ هنر” در عباس آباد با قرار گرفتن در یک مکان فرهنگی ، این پتانسیل را داشته باشد که فقدان جشنواره های هنری داخلی و نمایشگاه های بین المللی هنر را در پایتخت از بین ببرد و بنابراین فرصتی ارزشمند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید