اسد و وزیر خارجه چین توافق می کنند که چشم اندازهای گسترده تری برای همکاری ایجاد کنند


رئیس جمهور سوریه و وزیر خارجه چین درباره روابط دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه که شنبه هفت سال دیگر سوگند یاد می کند ، روز شنبه با وزیر امور خارجه چین وانگ یی دیدار و توافق کرد که در مرحله جدید کار کند. تقویت روابط و گشودن چشم اندازهای گسترده تری برای همکاری دو جانبه در همه زمینه ها برای تأمین منافع هر دو کشور و هر دو کشور.

اسد تأكید كرد: “چین كشور قدرتمندی است و در صحنه بین المللی از جایگاه مهم و مهمی برخوردار است و سوریه امیدوار است با تكیه بر حضور پررنگ و سیاست های اخلاقی خود در جهت خدمت به بیشتر كشورها و ملت ها ، همکاری خود را با این كشور گسترش دهد. . “

رئیس جمهور سوریه از چین به خاطر حمایت از مردم سوریه در زمینه های مختلف و موقعیت های مهمی که در محافل بین المللی در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی و تصمیم گیری مستقل دارد ، تشکر کرد.

دو طرف در مورد مشارکت سوریه در طرح کمربند و جاده چین بحث و تبادل نظر کردند و وزیر امور خارجه چین بر توجه کشورش به مشارکت دمشق در این طرح با توجه به موقعیت و نقش آن در مناطق مهم تأکید کرد.

وزیر امور خارجه چین بر ادامه حمایت کشورش از مردم سوریه در مبارزه با تروریسم ، مقابله با تحریم ها و مجازات های انسانی و مقابله با مداخله در امور داخلی سوریه و هرگونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

بیشتر بخوانید  در چه سالی اولویت واکسیناسیون به دانشجویان ورودی داده می شود؟

وانگ یی نیز به نمایندگی از رئیس جمهور چین شی جین پینگ ، پیروزی اسد در انتخابات را تبریک گفت و افزود: “این موفقیت نشان دهنده پیروزی ملت و عزم آنها برای مقابله با همه چالش ها و تلاش های سلطه جویانه پیش روی کشور است.” .

لازم به ذکر است که در این نشست فیصل مقداد وزیر امور خارجه ، مشاور ویژه رئیس جمهور ، بشار جعفری معاون وزیر خارجه ، رانیا احمد معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی ، لون الشعبل مشاور ویژه رئیس جمهور

وزیر امور خارجه چین برای اولین بار در نوع خود وارد دمشق شد و در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال فیصل میکداد و دکتر سامی سلامه مدیر بخش تشریفات وزارت خارجه و فنگ بیائو سفیر چین در سوریه قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید