پیشنهاد پوتین از بایدن برای افغانستان



به گزارش ایرنا ، روزنامه كومرسانت در مقاله ای با استناد به منابع آگاه ، بدون ذكر نام و مواضع آنها نوشت: رئیس جمهور روسیه در جلسه ژنو به همتای آمریکایی خود پیشنهاد كرد از پایگاه های نظامی روسیه در تاجیكستان و قرقیزستان برای كنترل اوضاع استفاده كنند. در افغانستان

وی افزود: هدف از پیشنهاد روسیه مبادله اطلاعاتی و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در پایگاه های روسیه در آسیای میانه برای جمع آوری اطلاعات است.

یک منبع به رسانه های روسی گفت اگر ایالات متحده اهداف دیگری را دنبال نمی کرد پیشنهاد پوتین را می پذیرفت اما هنوز پاسخی نداده است.

كومرسانت گزارش داد: “زالمای خلیل زاد ، فرستاده ویژه آمریكا در افغانستان نیز از اظهار نظر خودداری كرد و كرملین هنوز پاسخی نداده است.”

در هفته های اخیر ، جنگ داخلی در افغانستان با حملات طالبان به مناطق تحت کنترل دولت تشدید شده است و اوضاع را بیش از پیش ناخوشایند کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های روسی ، ایالات متحده تاکنون 95 درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است و این باعث فعال شدن طالبان و اشغال مناطق جدید در این کشور شده است.

دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در 16 ژوئن در ژنو برگزار شد و یکی از نتایج اصلی این دیدار توافق نامه دو کشور برای بازگرداندن سفرای روسیه و آمریکا به مشاغل خود در پایتخت های دو کشور بود.

این اولین ملاقات رهبران روسیه و آمریکا از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ایالات متحده بود.

بیشتر بخوانید  این مناطق و استان‌ها منتظر رگبار و رعد و برق باشند

دیدگاهتان را بنویسید