کره شمالی با یک حرکت نادر از کره جنوبی حمایت کرد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، کره شمالی روز شنبه در حمایت از کره جنوبی ادعاهای ژاپن در مورد مالکیت جزایر داکدو در دریای شرقی را شرم آور خواند.

به گزارش خبرگزاری “یونهاپ“بلندگو کمیته المپیک کره شمالی گفت: “ژاپن در اقدامی شرم آور برای تصاحب جزیره توک ، بخشی جدایی ناپذیر از کره کره خاکی ، افراط کرده است.”

ژاپن در وب سایت رسمی بازی های المپیک تابستانی از جزایر دوکدو به عنوان قلمرو ژاپن نام برده است.

در بیانیه کره شمالی آمده است: “مسائل سیاسی با مسائل سرزمینی تفکیک ناپذیر است و اصرار بر اینکه این قسمت از کره بخشی از ژاپن است ، اقدامی شرم آور است”. “سو mis استفاده از بازی های المپیک برای دستیابی به جاه طلبی های ارضی نقض حاکمیت مردم کره است.”

در همین حال ، کره جنوبی نیز به شدت علیه ژاپن علیه کمیته بین المللی المپیک معترض است.

کره شمالی شیوع آن را اعلام کرد ویروس کرونا وی در بازی های المپیک در سال 2021 شرکت نخواهد کرد.

صخره های توکتو یا دوکتو یک گروه کوچک جزیره ای هستند. بین ژاپن و کره جنوبی بر سر حاکمیت این جزیره اختلاف وجود دارد. ژاپن این سنگ ها را به عنوان بخشی از استان شیمان در ژاپن تقسیم کرده است.

نخست وزیر ژاپن اخیراً اعلام کرد که با اختصاص حدود 5 میلیارد دلار به رهگیرهای دریایی و موشک های ضد کشتی ، توانایی ارتش ژاپن را در مقابله با تهدیدات کره شمالی تقویت می کند.

این کشور با روسیه است و چین برخی از جزایر این منطقه سالهاست که با هم اختلاف دارند. جزایر کوریل ، که در ژاپن به عنوان “قلمرو شمالی” شناخته می شود ، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق اشغال شد. هر دو کشور ادعای مالکیت این جزایر را دارند و ژاپن به دنبال بازیابی مجدد آنها است. اختلافات بین ژاپن و روسیه بر سر منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم هنوز حل نشده است.

بیشتر بخوانید  یک ایرانی رکورد عجیب گینس را از آن خود کرد + عکس

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید