دولت برای نجات ملی: ارتباط داعش با عربستان سعودی مشخص شد



به گزارش ایرنا ، این کمیسیون امروز (شنبه) بیانیه ای صادر کرد و بیان داشت که القاعده و داعش در طی جنگ های اخیر در استان البیضا و ترک اجساد آنها ، دو زندانی به نام های ساکر گانم راشد حسین مالکی و محمد احمد مرشد طواف را سر بریده اند در صحرا ، آنها جنایتی فجیع و غیرانسانی مرتکب شدند.

کمیته اسیران جنگ یمن جنایات انجام شده توسط نیروهای داعش و القاعده را با حمایت نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی در استان البیضا علیه این دو زندانی محکوم کرد.

براساس این گزارش ، اندکی پس از ورود ارتش و کمیته های مردمی یمن و پاکسازی منطقه توسط این نیروها ، اجساد دو اسیر با سرهای بریده شده پیدا شد.

کمیته اسیر جنگی ، مرتبط با دولت نجات ملی یمن ، کشورهای متجاوز را مقصر این جنایت می داند ، که قوانین ادیان الهی و اصول ، ارزش ها و هنجارهای بین المللی و بشردوستانه و استفاده از نیروهای داعش و القاعده را نقض می کند کمک می کند. او پرخاشگری آنها را می دانست.

کمیته بازداشت یمن در بیانیه ای تأکید کرد: “زشتی و زشتی این جنایت ، هر چقدر هم که قلب مردم آزاده یمن را خونریزی کند ، ارتباط و پذیرش عناصر القاعده و داعش توسط متجاوزان در یمن ”

در این بیانیه افزود: این جنایت اتحاد ایالات متحده و عربستان در جنگ یمن را در سطح نظامی ، بشردوستانه و رسانه ای با عناصر داعش و القاعده بیشتر نشان می دهد.

کمیته بازداشت یمن گفت که موضع جامعه جهانی در مورد عاملان و حامیان این جنایت ، صداقت ادعاهای آنها را در مبارزه با عناصر داعش و القاعده آزمایش کرده است.

بیشتر بخوانید  روانشناسی شخصیت | بهم بگو توی تصویر اول چه چیزی رو دیدی تا بگم تو زندگیت به دنبال چی هستی

این کمیته از سازمان ملل و سازمان های فعال در یمن و همچنین همه سازمان های محلی خواست تا این جنایت را محکوم کرده و عاملان را تحت تعقیب قرار دهند تا عاملان مجازات شوند.

پیش از این ، منابع قبیله ای در استان مارب در 16 ژوئن به آژانس مطبوعاتی یمن گفتند که نیروهای ائتلاف از عناصر القاعده برای گشودن جبهه های جدید در استان البیدا استفاده می کنند.

عبدالکریم الحوتی ، وزیر نجات ملی دولت یمن نیز در آگوست سال گذشته گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای نبرد با نیروهای یمنی استفاده می کند.

المسیره در مصاحبه با شبکه یمنی افزود: اطلاعات دریافتی نشان می دهد تعداد زیادی از عناصر داعش و القاعده به مناطق نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در سرزمین های اشغالی به ویژه در استان البیضا پیوسته اند. . ”

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در جریان عملیات اخیر ارتش و کمیته های مردمی در جنوب استان بایدا ، 350 تکفیر و نیروهای تروریستی کشته شده اند.

عربستان سعودی به همراه امارات ، بحرین ، سودان ، مصر و کویت با تشکیل ائتلافی به اصطلاح عربی در تاریخ 26 آوریل 2015 حمله به یمن را آغاز کردند ، اما در پنج سال گذشته سایر متحدان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

هزاران شهروند یمنی ، عمدتا زن و کودک ، طی سال های گذشته در حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید