یک کلینیک چند رشته ای و آزمایشگاهی برای ژنتیک پزشکی سبک افتتاح شده است



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله؛ مراسم افتتاحیه کلینیک و آزمایشگاه ژنتیک پزشکی نور صبح امروز با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی باکیاتال و علیرضانی برگزار شد. زالیزانی در علوم پزشکی توسط شهید بهشتی.

سردار فداوی در مراسم افتتاح کلینیک چند رشته ای مرکز نور ژنتیک در دانشگاه بقیه الله (عج) گفت: هر مجموعه و سیستم دارای دو جنبه است که شامل قوانین و دستورالعمل ها است و جهت دوم که قابل مشاهده نیست ، جهت روح سیستم؛ بنابراین ، بسیاری از فعالیت هایی که در سپاه انجام می شود ، منجر به تعالی سپاه می شود و ماندگار خواهد بود.

وی افزود: اگرچه این مرکز به برکت خون شهدا ایجاد شده است ، اما برکت در اینجا زمانی مشهود است که عموم مردم کشورمان و حتی سایر کشورها می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خداوند در قرآن می فرماید که همه آسمانها و زمین را تحت کنترل انسان آفرید ، این بدان معناست که علم دنیای بیکرانی است که می تواند به انسان نیکی برساند.

سردار فدوی ادامه داد: در این راستا ، سپاه از تمام توجه و قدرت خود برای پیشرفت بیشتر در علم ژنتیک استفاده خواهد کرد؛ زیرا خیرات زیادی به همراه دارد؛ بنابراین این باید یکی از نگرانی های ما باشد.

وی با اشاره به تولید واکسن محلی نورا ، افزود: از طرف دیگر ، از آنجا که سیاست خارجی یکی از مأموریت های سپاه است ، با تولید واکسن تاج از دانشگاه بقیه الله ، پس از نیاز کشور ما ، این واکسن مظلوم داده می شود مردم “ما کشورهای دیگر را ترک خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت خودروی پرطرفدار میلیاردی شد

جانشین فرمانده سپاه تأکید کرد: تمام بیمارستان های سپاه در کشور باید بخشی از دانشگاه بقیه الله باشند ، در حالی که حتی بیمارستان بقیه الله نیز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. این سوالی است که ما ادامه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه بقیه الله (عج) در این مراسم گفت: کشور ما از ابتدای انقلاب در این علم سرمایه گذاری کرده است ؛ بسیاری از بیماری های ژنتیکی وجود دارد که در کشور ما مغلوب است ، بنابراین این مشکل باعث شده است که علم ژنتیک در کشور ما رشد خوبی داشته باشد.

وی افزود: آینده متعلق به کشورهایی است که از رشد خوبی در این علم برخوردار هستند ، زیرا تولید دارو در آینده براساس علم مولکولی و ژنتیک انجام خواهد شد و البته تولید این نوع دارو گران خواهد بود. ” ابوالقاسمی ادامه داد: “مرکز ژنتیک نور ، که برای اولین بار برای شناسایی پیکرهای شهدا ایجاد شده است ، اکنون به مرحله ای رسیده است که می تواند خدمات لازم را در خارج از نیروهای مسلح ارائه دهد ، همانطور که تحت تاج ، 45٪ از ظرفیت بیمارستان بقیه الله برای بیماران کرونر خارج از بدن نیروهای مسلح اختصاص داده شده است.

محمود تولایی ، رئیس مرکز نور ژنتیک در دانشگاه بقیه الله افزود: “تمام خدمات این مرکز ناشی از تقاضا است و امروز ما این فرصت را داریم که خدمات خود را به مردم ارائه دهیم. مطمئناً اگر حمایت های لازم از طرف وزارت بهداشت صورت می گرفت ، امروز شاهد ارسال نمونه های ژنتیکی برای افراد خود در خارج از کشور نبودیم.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس ارومیه چهارشنبه | مدارس ارومیه چهارشنبه تعطیل شد

این کلینیک چند رشته ای متناسب با سیاست های رشد و تعالی جمعیت ، خدمات متنوعی را به عموم مردم ارائه می دهد ، از جمله مشاوره ژنتیک ، خدمات تخصصی پزشکی ژنتیک ، آزمایش های مختلف ژنتیکی و داروهای شخصی.

دیدگاهتان را بنویسید