کمبود آب و مشارکت کشاورزان نگران کننده در اردستان – کاشان نیوز – اخبار استان تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب ارمنستان در حال حاضر ، واردات بزرگترین مشکل دامداران است که به گفته کارمندان ارز ملی است اما در دسترس کشاورزان نیست و کشاورزان مجبورند آن را یا از بازار آزاد خریداری کنند و یا دام های خود را بفروشند یا بکشند.

شهر اردستان که بیشترش کشاورزی و دامداری است ، در سالهای اخیر با کمبود بارندگی و خشکسالی های پی در پی ، مشکلاتی را برای این طبقه کارگر و تهیه علوفه بازار آزاد برای دامهایشان ایجاد کرده است که گران است. برای آنها خوب نیست

مهدی ، یک کشاورز در اردستان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از اردستان ، اظهار داشت: با توجه به اینکه مزارع دامداری به محلی که در شهرها و روستاها زندگی می کنند نزدیک است و می تواند باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای ساکنان منطقه شود ، لازم است که ادغام شده توسط مقامات.

نبود پروانه بهره برداری یکی از مشکلات پرورش دهندگان اردستان است

وی افزود: مزارع دامداری هستند که بیش از 15 تا 20 سال ساخته شده اند و به دلیل اینکه موفق به دریافت پروانه بهره برداری نشده اند ، با نامه های مربوط به آب و گاز با مشکل روبرو می شوند. اگر موانعی از طرف مسئولان وجود داشته باشد ، بیشتر است خوب است که آن را در زمان دریافت دریافت کنید.

این پرورش دهنده اظهار داشت: بحث تلقیح گاوهای سنگین در اردستان وجود دارد و در این رابطه گاوها از ابتدای فروردین زردی کرده و خسارات جبران ناپذیری به دامداران وارد می کنند و نیاز مبرم به واکسن وجود دارد که مسئولان باید در یک به موقع “به شرط اینکه اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: خرید دستگاه ذخیره سازی واکسن برای دامداران امکان پذیر نیست ، در صورت وجود تعامل و این دستگاه فراهم شده است تا بتوانند حیوانات را در ماه مارس واکسینه کنند ، بهتر است از آسیب آنها جلوگیری شود ، بنابراین این وضعیت بد اقتصادی می تواند “دیگر به دام آسیب نرسانید.

بیشتر بخوانید  آنتی بادی کرونال چه مدت در بدن می ماند؟

مجید ، یکی دیگر از پرورش دهندگان اردستانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: تسهیلاتی برای کشاورزان دارای مجوز فراهم می شود و ما کشاورزان کوچک با مشکل روبرو هستیم ، امسال بسیاری از کشاورزان به ویژه پرورش دهندگان این پول را خریداری می کنند سال “گاوهای تولیدی به کشتارگاه منتقل شدند که ضربه بزرگی به جامعه کشاورزان و شهر وارد کرد.

وی افزود: تهیه مواد اولیه برای اکثر دامداران دشوار است و اگر آنها با همان مجوزی که دارند تسهیلاتی را فراهم کنند کارهای زیادی برای آنها انجام می شود و کمبود آب آشامیدنی بزرگترین مشکل دام است جهاد کشاورزی از این نظر یک تانکر سیار نصب کرده است. ”برای شهری 12 هزار کیلومتری ، این تانکر بسیار کوچک است.

مهدی عرب در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: اخیراً 400 تن مواد اولیه به کشاورزان اردستان اختصاص یافته است که بزرگترین مشکل کشاورزان این است که آنها قبلاً پروانه خود را ساخته اند و مشکل مجوزهای آنها not been مشکل این طبقه سخت کوش اقدام است.

کمبود مواد اولیه بزرگترین مشکل کشاورزان اردستانی است

وی افزود: مشکل کمبود مواد اولیه یکی دیگر از مشکلات کشاورزان است و ما هنوز سهمیه ذرت و سویا را که دو ماه پیش خریداری کرده ایم دریافت نکرده ایم و کامیون ها خودشان تماس گرفته و کارگزار هستند و پشت فاکتور ایستاده اند که شرکتهای مخابراتی خود در حال کار بر روی “هستند.”

رئیس یکی از تعاونی های دام گفت: کارخانه های دامداری علوفه گاو را دیر به مراتع می فرستند ، آنها مجبور به خرید از خارج از کشور هستند و موضوع تجهیزات برای دامدارانی که حتی توانایی خرید مواد اولیه را ندارند لازم است و با این وضعیت بازار حتی نمی تواند دام های خود را بفروشد. “آنها را بیاور.

اسحق شفیعی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: سال گذشته خوراک دام سنگین 234 تن بود و در سه ماهه چهارم سال جاری 260 تن توزیع شد و خوراک دام سبک 900 تن در سال گذشته و سه ماهه گذشته بود. امسال بیش از هزار نفر وجود دارد.

بیشتر بخوانید  آزادسازی 8000 متر مربع زمین کشاورزی در بابل

وی افزود: تاکنون 490 تن جو مخصوص از مراتع توزیع شده و دامداری جهاد کشاورزی توجه ویژه ای به شهرهای خشکسالی در شمال اصفهان داشته و 50 درصد سهمیه ها افزایش یافته که برخی از مشکلات آنها برطرف شده است. .

به دلیل خشکسالی ، مشکلات کشاورزان اردستانی همچنان وجود دارد

رئیس جهاد کشاورزی از شهرستان اردستان گفت: شهر اردستان همچنان در موضوع مشکلات دام به دلیل خشکسالی و کمبود مراتعی که مجبور به مهاجرت بودند ایستاده است و ما هنوز با مشکل مواد اولیه که باید ایده اساسی بلند مدت برای این گروه در شهر در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: اکثر دامداری ها به صورت منشورهایی هستند که می توانند با مساعدت مجوز بگیرند و اگر انتقال اختیاری به جهاد کشاورزی صورت گیرد ، می توانیم کارهای مفیدی انجام دهیم و برخی از کارها در شهرستان امکان پذیر است ، به شرط عدم وجود مشکل حقوقی

حمیدرضا تملی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: در این وضعیت غیر عادی دام تهیه می شود و مشکلی در شهرستان اردستان وجود ندارد و نارضایتی و گزارش به فرماندار و بخشدار ارائه نمی شود که نشان می دهد که زیرساخت ها در این زمینه کار می کنند. “آفرین.

وی افزود: تنوع و الزامات مشکلات مطرح شده توسط اپراتورها نشان می دهد که در تفویض اختیارات به دسته های بام در وزارت جهاد کشاورزی جهاد و با توجه به تعداد زیاد اپراتورها در سازمان جهاد یک مشکل اساسی وجود دارد و البته ادغام پاسخها به مردم. “این منجر به یک زمان طولانی و هزینه بر و نارضایتی می شود.

فرماندار اردستان گفت: برخی کارها را می توان در شهرهایی انجام داد که مدیریت جهاد کشاورزی قادر به حل مشکلات است و حداقل در زمینه دامداری و تسهیل می توان اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد و موردی وجود ندارد مشکل در شهرهای کوچک

بیشتر بخوانید  ویدویی تامل برانگیز از تربیت یک مادر که شما را به فکر فرو می برد!

85 درصد خوراک استان اصفهان وارداتی است

حسین ایراندوست در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان ، اظهار داشت: امسال به دلیل خشکسالی در مراتع و مزارع ، در استان اصفهان فاقد علوفه زیادی هستیم و 15 درصد علوفه و 85 درصد آن تولید می شود. با اجاره و محدودیت استانها هنگام ارسال علوفه مانعی وارد می شود.

وی افزود: نامه نگاری هایی انجام شده است که به ما اجازه می دهد یک و نیم میلیون تن علوفه از کشورهای شمال اروپا با ارز 4200 تن وارد کنیم ، در این شرایط اگر مشکلی پیش بیاید می توانیم یونجه را با 3 هزار و 700 تن در هر کیلوگرم تهیه کنیم. “هیچ توافقی در مورد ارز مورد نظر حاصل نشده است.

جهاد کشاورزی معاون دامپروری اصفهان گفت: “من از شهر اردستان اطلاع دارم علوفه تحویل داده شده و سندی که به شهرها تحویل داده شده آماری است که باید در واقع سندی از نور و دام سنگین وجود دارد. “

وی گفت: طبق آمار استان اصفهان بیش از سه میلیون و 450 هزار راس دام سبک داریم که مورد قبول وزارتخانه نیست و در صورت واجد شرایط بودن اردستان این آخرین رتبه است و این زیبایی نیست از اردستان است ، اما تعداد گاوهای سنگین بیش از 800 مورد مشخص شده است. “و گاوهای سبک او بیش از پنج هزار راس و 1200 بز است ، که ما برای 140 هزار گاو می دهیم ، اما در اردستان هفت هزار حیوان بیشتر نیست ، که این یک نقطه ضعف برای شهر است و اگر امروز می خواهیم به اردستان بدهیم ، باید یک بیستم را وارد کنیم.

انتهای پیام / 802 / ت

دیدگاهتان را بنویسید