ثبت چهار درخت قدیمی در بردسکن در فهرست میراث ملی



ایسنا / خراسان رضوی چهار درخت قدیمی شهر بردسکان در فهرست میراث طبیعی و ملی ثبت شده است.

حمیدرضا اگبالی ، رئیس اداره منابع طبیعی و مدیریت مخازن بردسکان گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت برای ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور ، چهار درخت کهنسال در فهرست میراث طبیعی ملی بردسکان ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی و مدیریت حوضه آبریز در شهر بردسکان ، وی گفت: این چهار درخت شامل یک سرو قدیمی واقع در روستای حدک با سن تقریبی 720 تا 770 سال ، یک افرا قدیمی در روستای هاداک با سن 290 تا 340 سال و دو درخت درخت افرا 250 تا 300 ساله واقع در روستای بیجورد در محله های ذکر شده یافت می شود.

اعظم مولای ، متخصص جنگلداری در اداره منابع طبیعی و مدیریت آب بردسکان نیز گفت: مردم ایران ارتباط عمیق و معنوی با درختان کهنسال دارند و این درخت برای ایرانیان همیشه مقدس بوده است.

وی گفت: درختان کهنسال طی سالها با تنشهای جوی و محیطی سازگار شده و زنده و زنده می مانند.

وی گفت: “دانش فیزیولوژی درختان کهنسال ما را در مدیریت جنگل های جنگل زدایی شده راهنمایی می کند.” درختان مسن که در گذشته مقاومت بالایی در برابر تنش های محیطی نشان داده اند ، می توانند اطلاعات خوبی در مورد محیط زیست ، تغییرات آب و هوایی ، تغییرات آفات و بیماری ها ، خشکسالی ها و سال های بارانی در یک منطقه فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: این درختان علاوه بر ارزش های مادی و معنوی یکی از منابع مهم توسعه گردشگری و بوم گردی است که زمینه اشتغال در مناطق روستایی و بهبود رونق اقتصادی منطقه است.

بیشتر بخوانید  تکذیب شایعه آغاز واکسیناسیون متولدین ۱۳۴۸ تا ۱۳۸۱

سرانجام ، ملا بر مراقبت و حفاظت از این منابع ارزشمند تأکید کرد و از گردشگران و دوستداران طبیعت خواست تا کارهایی مانند حفر درخت ، سنگفرش ، آسفالت اطراف تاج ، نوشتن سوغاتی ، روشن کردن آتش ، بستن نخ ها و طناب ها ، شاخه ها ، و مشاهده جدی تنه ها ، پوست و شاخه های آنها ، بالا رفتن از یک درخت برای عکاسی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید