دستاوردهای هیئت تهران در بخش شرقی استان هرمزگان چه بود؟ – اخبار هرمزگان – استان تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بندرعباس، به دعوت حسین رئیسی ، نماینده میناب ، رودان ، سیریک ، یاسک و بشاگرد ، 3 نماینده استان تهران ، سید نظام الدین موسوی ، رئیس هیئت رئیسه مجلس ، علی خضریان رئیس کمیته 90 مجلس و احمد نادری معاون رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس در شرق هرمزگان.

در طول سفر فشرده ، نمایندگان از 5 شهر در حوزه انتخابیه شرقی هرمزگان بازدید کردند و در این بازدیدها تصمیماتی اتخاذ شد که باید در سطح ملی در تهران دنبال شود.

شرق هرمزگان یکی از مناطقی است که دارای مشکلات زیادی است. با توجه به محورهای مواصلاتی ، جاده های این مناطق کیفیت خوبی ندارند. در زمینه بهداشت ، تفاوت زیادی بین شاخص های وزارت بهداشت وجود دارد و بسیاری از کلینیک ها و مراکز بهداشتی هنوز ساخته نشده اند. بشاگرد و یاسک نمادی از محرومیت در کشور هستند ، کشاورزان در این مناطق در رشد محصولات خود آسیب زیادی دیده اند. مردم در ماهیگیری و ماهیگیری مشکل دارند و از نظر زیرساخت های ورزشی این منطقه بسیار ضعیف و محروم است.

میزان محرومیت در شرق هرمزگان آنقدر عمیق است که سید نظام الدین موسوی ، رئیس هیئت رئیسه مجلس ، پس از بازدید از این منطقه در توییتر ، گفت: مشکل اصلی در شرق هرمزگان کمبود سرپناه برای مردم است.

حسین مردم رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: “به مدت دو روز در خدمت همکاران حوزه انتخابیه تهران و هر 5 شهر شرق منطقه بودیم. استان بازدید شد “همچنین گرفته شد.

بیشتر بخوانید  برجام، توطئه‌ای برای تغییر رویکرد نظام | هدف از برجام تغییر ارزش‌های انقلاب است!

وی افزود: مهمترین هدف از این بازدیدها ساماندهی اشتغال مردم در شرق هرمزگان بود. موضوعات در زمینه شیلات ، کشاورزی ، تجارت و تجارت به شدت مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: طی این 2 روز از حومه رودان و میناب ، شهر بیکا و روستاها بازدید شد و به محض رسیدن آنها به تهران ، کمیسیونی در مجلس تشکیل می شود که مصوبات سفر نمایندگان به شرق را دنبال کنید.

وی افزود: در زمینه صید و صید در هرمزگان تصمیم بر این شد تا طبق مجوز وزیر جهاد جهاد کشاورزی مشکل صدور پروانه صیادی در هرمزگان شرقی حل شود و نمایندگان باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

رئیسی افزود: در زمینه مشکلات بهداشتی و مراکز بهداشتی در مناطق روستایی کمبودهای زیادی وجود داشت و بسیاری از مراکز بهداشتی درمانی ساخته شده کار نمی کردند ، این مسائل نیز باید کنترل می شد و تعدادی از مشکلات معیشتی مردم و مراقبت از برخی وجود داشت مردم. “آنها سرویس بهداشتی ندارند که توسط کمیسیون کمک تصویب شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان با اشاره به توئیت سید نظام الدین موسوی در مورد هرمزگان شرقی خاطرنشان کرد: در هرمزگان شرقی برخی از مردم در مکان هایی زندگی می کنند که سطح زندگی آنقدر پایین است که نمی توان آن را مسکن دانست ، بنابراین پناهگاه و پناهگاه بی خانمان ها است. مشکل دیگری در این زمینه است.

انتهای پیام / 865 / ی

دیدگاهتان را بنویسید