در قبض های برق از مشترکان هزینه ای به نام بیمه برق گرفته می شود که برای مشترکان شهری 100 تن ، مشترکان شهری 1000 تن و نیمی از این مبلغ برای مشترکان در مناطق روستایی است و بر این اساس اگر مشترک برق داشته باشد تصادف ، شما ممکن است حق داشته باشید خود را ادعا کنید. به عبارت دیگر ، طبق بیمه مشترکان ، اگر به اموال مشترکان یا سایر هزینه های ناشی از برق خسارت وارد کنید ، غرامت مشترکان و مفاد قرارداد تحت قرارداد بیمه پرداخت می شود.
ابتدا مشترک باید وارد وب سایت توانیر و قسمت بیمه مطالبات مشترکان شود یا با جستجو در موتورهای جستجو و ثبت درخواست خود به راحتی وارد وب سایت bimetavanir.org.ir شود. مشترکین هنگام ورود به سایت باید شماره شناسایی حساب خود را وارد کنند و در صورت داشتن مدارک باید اطلاعات خود را وارد کنند. علاوه بر این ، اگر آنها هزینه ای را پرداخت كرده اند ، باید فاكتور را به درخواست خود اضافه كنند ، سپس بررسی كارشناسی را وارد كنند ، خسارت را تعیین كنند ، شماره را برای شب بگیرند و در نهایت پرداخت می كنید.
این خسارات ممکن است در زمینه لوازم خانگی نباشد و آتش سوزی رخ داده باشد ، در این صورت ، اگر مقامات ذیصلاح برق را مطابق با مستندات ارائه شده توسط واحدهای مربوطه تأمین کنند ، بودجه لازم ادامه دهید.
هنوز 6،700 تقاضا برای سال گذشته تعیین نشده است
در همین رابطه عبدالامیر یاگوتی مدیرکل دفتر خدمات مشتری و خدمات مشتری اظهار داشت: در سال 1399 حدود 34500 درخواست در سیستم ثبت شده است که از این تعداد 6700 مورد هنوز بررسی نشده و در حال بررسی هستند اما ما در حال بررسی هستیم تا آخر بیایید این ماه را تمام کنیم.
وی افزود: روند کار به این صورت است که پس از ثبت درخواست بیمه ، بررسی و کارشناسی آغاز می شود و پس از تعیین هزینه ها ، به متقاضی اطلاع داده می شود و پس از دریافت شماره شبا ، در صورت قبول متقاضی ، هزینه ها پرداخت می شود.
تاکنون 6500 درخواست ثبت شده است
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف کننده و خدمات مشتری ، با بیان اینکه در سال های 1398 و 1399 بیمه برق به عهده بیمه کوثر بود ، گفت: در سال 1400 حدود 6500 پرونده تاکنون ثبت شده است که خیلی بیشتر نیست. از مدت مشابه سال گذشته و حتی کمتر.
یاگوتی ادامه داد: “اعلامیه شرکت در مناقصه هفته گذشته منتشر شد و ما به دنبال ارزیابی فنی هستیم که در این هفته انجام شود و سرانجام بیمه را مشخص کنیم. هدف قرار بود تا پایان این ماه مشخص شود ، اما ظاهرا در 10 یا 15 روز “تأخیر به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه اگر بیمه گر در اوایل ماه اوت تعیین شود ، ما همه تلاش ممکن را برای پرداخت خسارت تا سپتامبر 1400 انجام خواهیم داد. گفت: تا زمانی که بیمه گر مشخص نشود ، ارزیابی خسارت انجام نمی شود و به طور کلی بیمه اگر همه را ارزیابی کند پرونده ها
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف کننده و خدمات مشتری در صنعت برق ، هیچ مشکلی در این موضوع وجود ندارد و بررسی و هزینه ها به طور کامل توسط بیمه گر انجام می شود و ما به عنوان نماینده مردم می توانیم توزیع حداکثر وجوه بیمه مسئولیت انجام حراج از طرف مردم تا بتواند مبلغی را که ماهانه پرداخت می کنند و طبق قانونی که اعلام شده است بازپرداخت کند.
چه میزان خسارت پرداخت شده است؟
یاگوتی با اشاره به میزان خسارت پرداختی در سال 1399 اظهار داشت: سال گذشته حدود 70 میلیارد تن خسارت از طریق بیمه پرداخت شده است که در صورت پرداخت کامل به حدود 80 میلیارد تن می رسد و با توجه به روند فعلی بعید به نظر می رسد . البته اگر میزان غرامت بیش از امسال باشد ، سقف آن نیز همین مقدار است.
۲۲۲۲۲۲۵