تروریست ها قصد دارند در روز تحلیف اسد یک حمله شیمیایی انجام دهند



به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم ، مرکز آشتی طرف های درگیر سوریه تحت پوشش وزارت دفاع روسیه تحت عنوان “حمیمیم” از حمله احتمالی تروریستی به ادلب در شمال سوریه در روز بشار اسد خبر داد. افتتاح.

در همین رابطه ، وادیم کولیت ، معاون مرکز آشتی روسیه در درگیری های سوریه (حمیمیم) گفت که بر اساس یک سری گزارش ها ، تروریست ها قصد داشتند یک عملیات تروریستی را با استفاده از مواد سمی در خطوط ارتباطی در مناطق سرکاب و خان ​​انجام دهند. شیخون آنها در ادلب هستند.

وی افزود: تروریست ها تلاش می کنند با همکاری گروه کلاه سفیدها عملیاتی تحریک آمیز انجام دهند تا دولت سوریه را به انجام حمله شیمیایی به شهروندان سوریه متهم کنند.

وادیم کولیت گفت که زمان احتمالی این عملیات تروریستی 17 ژوئیه (26 ژوئیه) مصادف با تاریخ تحلیف رئیس جمهور بشار اسد است.

گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) مناطقی را در استان ادلب سوریه کنترل می کند و علی رغم آتش بس در مناطق تنش زدایی این استان ، حملاتی را علیه ارتش سوریه انجام می دهد که به سوریه پاسخ داده است ارتش.

وزارت دفاع روسیه بارها بر وجود آزمایشگاه هایی برای تولید مواد سمی متعلق به گروه های تروریستی در ادلب که توسط متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا اداره می شوند ، تأکید کرده است. آنها با هماهنگی با گروه تروریستی کلاه سفید ، حملات شیمیایی به غیرنظامیان انجام می دهند و دولت سوریه را مقصر این اقدام غیرانسانی می دانند.

بیشتر بخوانید  هشت ویژه برنامه دهه استان در همدان برگزار می شود

عناصر تروریستی در آوریل 2018 گفتند که نیروهای ارتش سوریه منطقه غوطه شرقی را با سلاح های شیمیایی هدف قرار دادند. سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) در تحقیقات خود وجود “گاز کلر” را تأیید کرد ، اما هیچ نشانه ای از عامل عصبی پیدا نکرد.

با این حال ، دولت سوریه همیشه هرگونه حمله شیمیایی را انكار كرده و انگلیس ، آمریكا و فرانسه را مسئول این صحنه سازی می داند و می گوید حمله شیمیایی ادعایی بهانه ای برای حملات هوایی به مواضع دولت و ارتش سوریه است.

تروریست ها در 10 سال گذشته با حمایت برخی از کشورهای غربی برای پوشاندن شکست های خود در برابر ارتش سوریه برای مقصر دانستن دمشق ، حملات شیمیایی به غیرنظامیان انجام داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید