لرستان ، استانی بدون منبع پایدار آب آشامیدنی



ایسنا / لرستان نماینده مردم هورام آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منبع تأمین و تنظیم آب آشامیدنی در هیچ کجای استان نداریم و این باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مهرداد ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: در بخش آب ، مشکل اصلی استان ما به مظلومیت تاریخی ساخته شده بر روی سد در استان برمی گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه حجم کل سدهای مخزنی استان در حالت ایده آل حدود 600 میلیون متر مکعب است که سال گذشته به دلیل کمبود بارندگی حدود 50 درصد کاهش یافت و تا به امروز 50 تا 60 درصد آب بیشتری تخلیه نمی شود . “

نماینده مردم هورام آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر سدها کاملاً پر از آب باشد ، چون محل و حجم سدها ناکافی بوده و نیاز آب و گرما و خشکسالی استان را برآورده نمی کند ، پس باید به خود آمد و کار جهادی باید در ساخت سد استان انجام شود.

ویسکرمی افزود: منبع تأمین و تنظیم آب آشامیدنی در هیچ کجای استان نداریم و این باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: “این سوال به مردم باز می گردد که همه باید بدانند امسال خشکسالی است و آنها باید مراقب باشند ، بدون تماشای هیچ کاری نمی توان انجام داد ، در حال حاضر خشک شدن چشمه ها و چاه ها و سدهایی که داریم کمبود آب دارند. “

نماینده مردم هورام آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشکسالی یک پدیده طبیعی است که باید با ساخت سدها از قبل اصلاح می شد ، توضیح داد: برخی مورد بررسی قرار گرفته و برخی دیگر در مرحله ساخت یک منبع پایدار و تنظیم شده آب آشامیدنی.

بیشتر بخوانید  دادن پول جیب به کودکان ؛ آره یا نه؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید