برنامه جدید اروپا برای کند کردن پیشرفت ایران در برنامه هسته ای – آژانس مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش اسپوتنیک ، وال استریت ژورنال گزارش داد مقامات اروپایی طرحی سه مرحله ای برای تمدید “زمان فرار هسته ای ایران” پیشنهاد داده اند. مقامات غربی می گویند پیشرفت تهران می تواند زمان جمع آوری مواد قابل شکافت کافی برای سلاح های هسته ای را کوتاه کند.

در واقع مقامات آمریکایی و اروپایی ایران را تخمین می زنند اکنون این تنها دو تا سه ماه از “زمان فرار از انرژی هسته ای” می گذرد.

بر اساس این طرح اروپا ، از ایران خواسته می شود علاوه بر ذخیره و دفع سانتریفیوژهای مدرن ، زیرساخت های الکترونیکی مورد استفاده برای این دستگاهها را نیز از بین ببرد.

مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفتند که حداقل در حال حاضر اطمینان دارند که بازگشت به توافق هسته ای سال 2015 می تواند مدت اقامت را به حدود یک سال تمدید کند.

وال استریت ژورنال می نویسد: “نگرانی اصلی مقامات غربی این است که ایران از فناوری برای استفاده بهینه برخوردار است سانتریفیوژها سلطه فرا رسیده است. به ویژه ، ایران توانایی خود در استفاده از سانتریفیوژهای نسل دوم را بهبود بخشیده است. در سال گذشته ، ایران بیشتر سانتریفیوژهای نسل دوم خود را استفاده کرده است. سرعت این دستگاه ها سه تا چهار برابر بیشتر است سانتریفیوژها ایران توافق هسته ای را دنبال می کند برجام “استفاده مجاز است.”

بیشتر بخوانید  اما و اگر های یارانه نقدی

دیدگاهتان را بنویسید