لاوروف: متحدان روسیه در آسیای میانه قصد پذیرش نیروهای آمریکایی را ندارند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه جمعه شب گفت هیچ یک از متحدان آسیای میانه روسیه قصد پذیرش سربازان آمریکایی را ندارند.

وی در حاشیه یک کنفرانس بین المللی افزود: آمریکایی ها این موضوع را مطرح کرده اند. در قالب علناً و فعالانه كشورهای آسیای میانه و پاکستان تا از سرزمین خود برای پناه دادن به بخشی از زیرساخت های نظامی تهیه شده توسط آمریکایی ها استفاده کنند افغانستان “آنها او را بیرون آوردند.”

وی افزود: “اول از همه ، پاکستان و ازبکستان قبلاً رسماً اعلام کرده اند که قصد ندارند از خاک خود برای دریافت زیرساخت ها استفاده کنند.” “این موضوع قبلاً در جلسات با وزیران خارجه پنج کشور مرزی آسیا به علاوه روسیه مورد بحث قرار گرفته است و هیچ یک از متحدان ما قصد ندارند سرزمینها و مردم خود را در چنین خطری قرار دهند.”

وی افزود: قرار گرفتن هند و ایران در گروه روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان در مورد تصمیم افغانستان ، امکانات این تصمیم را غنی می کند.

این دیپلمات ارشد روسی گفت: “این گروه سه نفره به طور مشخص در مورد کاندیداتوری ایران و هند به عنوان اعضای جدید صحبت می کنند.” “من فکر می کنم که این می تواند امکانات این طرح را غنی کند.”

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

بیشتر بخوانید  چگونه ضرر و زیان ناشی از جرم را مطالبه کنیم؟

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید