واکنش چین به تحریم های جدید آمریکا


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو لیجیانگ چین وی در پاسخ به تحریم های روز جمعه آمریکا علیه تعدادی از مقامات چینی ، گفت پکن در مخالفت با مداخله آمریکا در هنگ کنگ دریغ نخواهد کرد.

ایالات متحده روز جمعه هفت مقام چینی را با استناد به آنچه “سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ” خواند ، به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

طبق لیستی که توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده ، تحریم ها علیه افرادی است که در دفتر رابط چین در هنگ کنگ قرار دارند.

پیش از این ، دو منبع آگاه امروز (جمعه) به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم تعدادی از مقامات دولت چین به بهانه حقوق بشر در هنگ کنگ است.

وزارت امور خارجه نیز با صدور یک توصیه تجاری جدید ، به شرکت های داخلی و خارجی هشدار داده است که به دلیل شرایط دشوار و قوانین پارلمان چین در هنگ کنگ فعالیت نکنند.

پیش از این ، ژائو لیجیانگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از قانون هنگ کنگ در پارلمان دفاع کرد و با هرگونه مداخله آمریکا در امور داخلی منطقه مخالفت کرد.

مخالفان دولت هنگ کنگ سال گذشته پس از اجرای قانون استرداد ، تظاهرات گسترده ای ترتیب دادند. این اعتراضات به تدریج منجر به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس شد.

متعاقباً قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی چین تصویب و اجرا شد که بر اساس آن پکن می توانست جنایات مربوط به تجزیه ، براندازی ، تروریسم و ​​تبانی با قدرتهای خارجی را مجازات کند. این حکم ممکن است شامل حبس ابد باشد.

بیشتر بخوانید  یه عمر سوپ گشنیز رو اشتباه میپختی! | با این روش مثل رستورانیا استاد پختن سوپ شو! | این راز رو هیچ جا نمیگن بهت! | طرز تهیه سوپ گشنیز + ویدئو

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید