حداکثر فشار آمریکا بر ایران برای ایجاد اجماع – اخبار دیپلماسی ایران – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمدر چند روز گذشته ، دشمنان ملت ایران به رهبری آمریكا بازی جدیدی را آغاز كرده اند و البته یك مرحله ی نهایی را با ربودن یك عنصر ضدانقلاب برای تحت فشار قرار دادن بیشتر جمهوری اسلامی آغاز كرده اند.

این نمایش مضحک با انتشار بیانیه های رسمی وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا در رابطه با افشای آدم ربایی هریستو علی نژاد آغاز شد و رسانه های مرتبط همچنان جاسوسی های سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند.

جو ایجاد شده را می توان در ادامه نقشه راه تیم بایدن علیه ایران و پیگیری مرحله جدیدی از حداکثر فشار ارزیابی کرد. به عنوان بخشی از این استراتژی ، واشنگتن در تلاش است مقاومت ایران در برابر استفاده از حقوق قانونی خود را با استفاده از ابزارهای جدیدی که از حضور جو بایدن در کاخ سفید وجود دارد ، کاهش دهد تا فشارها را افزایش دهد تا ایران را مجبور به پذیرش اسراف آنها کند.

مورد دوم را می توان در متن یک سناریو چند بعدی تجزیه و تحلیل کرد:

اولین؛ با توجه به مقاومت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات برجاما ، واشنگتن در تلاش است تا مرحله جدیدی از فشار حقوق بشر مانند ربودن روزنامه نگار به اصطلاح ربوده شده را به منظور اجماع علیه ایران در زمینه حقوق بشر آغاز کند. در همین راستا ، 17 سناتور جمهوری خواه به رهبری تد کروز طرحی را برای اعمال تحریم های حقوق بشر علیه رهبر معظم و رئیس جمهور منتخب ارائه دادند.

بیشتر بخوانید  خودنمایی صبا راد در خانه لاکچری اش

دومین؛ انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب در انتخاباتی که یک سال پیش توسط همه رسانه های غربی برای تحریم وی بسیج شد موجی از ناامیدی و ناامیدی را در حضور مردم ایجاد کرد و منجر به طرح آنها برای رفتن از “نه به جمهوری “” اسلام “به” نه در انتخابات “و سپس” نه در رئیس جمهور “رسیده بود تا در بن بست بایستد.

سوم؛ جنبه دیگر این نمایش تبلیغاتی تلاش گسترده غرب و عوامل رسانه ای آن برای ایجاد پرونده حقوق بشر برای رئیس جمهور تازه انتخاب شده برای خنثی کردن مشارکت مردم و رأی دادن در انتخاباتی است که آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد اخلال در انتخابات انجام دادند.

چهارم جنبه چهارم این سناریو مقاومت ایران در برابر تجاوزات آمریکا و غرب در مذاکرات برجام است که آمریکا و غرب را از احتمال محدودیت نرم به ایران در مذاکرات ناامید کرده است.

دقیق توصیف کردن دولت بایدن که از ابتدا با شعار تغییر آغاز شد ، اما بر اساس سیاست فشار حداکثر دوران ترامپ ، تلاش کرد تا در روند مذاکرات ثمرات فشار علیه جمهوری اسلامی در دوران ترامپ را بدست آورد.

دولت جدید ایالات متحده در تلاش است خلاصه ای از برنامه هسته ای خود را برای سازمان های موشکی و منطقه ای بدون دادن هیچ امتیازی به ایران ارائه دهد و از آنجا که تاکنون نتوانسته است از سد محکم سیاست مقاومت فعال ایران عبور کند ، برای دستیابی به اهداف آن رسیدن.

نمونه ای از این طرح اظهارات جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید است که اندکی پس از ادعای سناریوی آدم ربایی مسیح علی النجاد برای افزایش فشار بر ایران بر سر مذاکرات برجام در یک کنفرانس خبری حاضر شد. با این کار کن “ایالات متحده هرگز ایران را در دنیا بازیگر خوبی ندانسته است اما به نفع ایالات متحده ، مذاكرات هسته ای با ایران ادامه دارد.”

بیشتر بخوانید  دستگیری عامل سرقت مسلحانه برق در کرمانشاه

در این ارتباط می توان به اخبار دروغ مانند مخالفت ایران با از سرگیری مذاکرات در دولت آقای روحانی اشاره کرد ، در حالی که دلیل اصلی توقف مذاکرات چیزی جز امتناع ایالات متحده از انجام تعهدات خود نیست.

با این حال؛ اگر آنچه که ایالات متحده در مورد قصد ایران برای ربودن عنصری بی فایده مانند علی نژاد واقعاً می گوید ، و او می گوید پنج یا شش ماه پیش در این باره به او گفته شده است ، چرا اکنون با روی کار آمدن دولت جدید این روند در حال افزایش است؟

اگر چهار نفر که ادعا می شد در پروژه FBI دست داشته اند دستگیر شدند یا دست کم یکی از آنها دستگیر شد ، به تعویق انداختن پروژه به دلیل نیاز به مراقبت از عاملان و دستگیری آنها موجه است ، اما این چیست؟ بحث الان؟ آنجاست؟!

باید اضافه کرد که مردی مانند علینژاد اساساً هیچ عامل مثری برای تصمیم گیری از سوی ایران نداشت و شبیه سازی این داستان خیالی با دستگیری عناصری مانند روحولا زم ، جمشید شرمد یا حبیب فرجولا چاب جایی ندارد در میان اعراب.

جالب اینجاست که کارگردان این نمایش خیالی هالیوود شبکه ای است که توسط بن مسلم قاتل روزنامه نگار منتقد سعودی هاشچی که او نیز یک شهروند آمریکایی بود اداره می شود اما هرگز به جنایت فجیع خود در مورد آدم ربایی و کشتن وحشیانه یک شهروند سعودی اشاره نمی کند.

این حادثه یکی از محکم ترین دلایل توجیه کامل استدلال منتقدان در مذاکره درباره موضع ضعیف با غرب است و نشان می دهد که قصد ایالات متحده و شرکای غربی آن برای ورود به مذاکرات تلاش برای رفع نگرانی های هسته ای نیست. برنامه. اما برای حرکت به جلو. دیپلماسی اجباری قصد دارد فشار عمومی را برای سرنگونی جمهوری اسلامی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  چالش سفر به آمریکا برای دوتابعیتی‌های ایرانی

کاملاً واضح است که حتی اگر نتیجه مذاکرات و اجرای خواسته های غرب پذیرفته شود ، موضوعات خیالی حقوق بشر ، فعالیت های موشکی ، سیاست های منطقه ای و غیره مطرح خواهد شد و این رویکرد تا سرنگونی دولت ادامه خواهد داشت. جمهوری اسلامی.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید