نگاهی به مرگ تدریجی زنانگی در دو مجموعه “زخمی” و “می خواهم زنده بمانم”


ایجاد هماهنگی و اتحاد بین این دو نیمه روان به حفظ تعادل در روان انسان کمک می کند و تسلط هر یک از این قطب های متقابل در فرد (آنیما و آنیموس) مجموعه ای از صفات و ویژگی ها را ایجاد می کند. مطالعات و مطالعات از منظر اجتماعی و فرهنگی.

به گفته یونگ ، کهن الگوی آنیموس نیمه مردانه در روان زنانه است که قطب است.و در ناخودآگاه زن غیرمعمول است.

بررسی منشا و بازتاب اجتماعی و فرهنگی سلطه آنیموس در شخصیت های زن این تیپ ، در این دو اثر ، تأثیر اقدامات روانشناختی فردی را بر ساختارهای “اجتماعی” و “فرهنگی” و رابطه نزدیک و بهم پیوسته نشان می دهد. بین این دو ساختار

از نظر یونگ ، انیموس نمونه های کهن الگویی یا کهن الگویی است که در ناخودآگاه همه بشریت وجود دارد و به محض رسیدن به آگاهی فرد ، مظاهر مختلفی را می پذیرند.

از طرف دیگر ، عوامل خانوادگی و سیاسی در شکل گیری و رشد آنیموس و نوع نگرش نسبت به آن در زنان مثر است. اگرچه مظاهر آنیموس یکسان نیستند ، اما نتایج اغلب یکسان هستند.

سمیرا (رانا آزادی ور) در “زهم کاری” و زوره (آزاد صمدی) در “می خواهم زنده بمانم” ، آنتاگونیست قصاند زنان خطرناک ، قدرتمند و فتنه انگیزی که از چهره های جدید ، کامل و غیرمعمول زنان در همه ابعاد استفاده می کنند و البته این مسخ و مرگ تدریجی زنانگی به دلیل بحران های مهم سیاسی مانند انقلاب و جنگ ، مدرنیته ، عبور از جامعه و چالش های خانوادگی. . طبق گفته این دو کارگردان ، انیموس هم ناجی فیلم است و هم نجات دهنده بشریت.

بیشتر بخوانید  چیز عجیبی در دو و میدانی؛ اعزام مربی بدون دانشجو به ژاپن

ونوس زنی قدرتمند و کینه توز است. او خفقان زمان را پذیرفته و ترفندهای خطرناکی برای کشتن و آدم ربایی در سر دارد. پیشینه خانوادگی و پدر به عنوان پدر یا مادر دگرجنس گرا نقشی اساسی در شکل گیری شخصیت وی دارند. او یک زن مرد است که مردان توانایی آن را ندارند. استقلال و ستیزه جویی او باعث می شود حتی مردان – مانند شوهر مستبد خود – احساس ناتوانی کنند. هیچ تمایلی برای ادامه رابطه با او وجود ندارد.

شیوا (آناهیتا درگاهی) انیمیشنی است که جان خود ، زندگی و شهرت خود را فدای انتقام مرگ پدرش به عنوان پدر و مادر مخالف می کند. روحیه مردانگی دور نیست. او می داند که موفق نخواهد شد ، مگر زیر لوای مردانگی. درگیری بین زنان و مردان منجر به علاقه وی برای دستیابی به اهدافی شده است که باید ویژگی های زن را فراموش کند و گاهی معشوق خود را رها کند. او به عنوان یک زن احساس خوبی ندارد و زنانگی را مانعی برای رسیدن به خونخواهی می داند.

سمیرا به چیزهایی می اندیشد که بیشتر به مردان ، ویژگی های زنانه اش تعلق دارد رنجمرگ تدریجی است. او شوهرش را کتک می زند و تصمیمات اشتباهی به او می دهد. زندگی عاطفی او مرده است و زنانگی اش ناچیز است. او در این زمینه با مردان رقابت می کند و دانش و سبک زنان در شخصیت و روح او جای خود را به استدلال سرد ، ستیزه جو و منفعت طلبانه داده است..

این امر تا آنجاست که تأثیرات آنیموس و جنبه ها و مظاهر مختلف آن به وضوح در گفتار و لحن صدای آنها نمایان می شود. هر سه شخصیت با انتخاب درست کارگردان ، حاوی این ویژگی هستند.

بیشتر بخوانید  باورهای غلط درباره عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند | بپوشید ولی با این شرایط!

سمیرا با خواسته ها و انگیزه های مردانه عمداً شرارت می کند ، رهبر قتل گادفادر می شود. شخصیت او منفعل نیست. شخصیت های مرد را تکمیل نمی کند. با شکل و نقشی که عرف و سنت تحمیل کرده ناسازگار است. او اگر “استاد” پایش را کج کند ، زنی مانند یک “مرد نفرت انگیز” است ، نه تنها وجدان او بیدار است ، بلکه خودش محرک گناه و معصیت است. او همسرش را به ارتکاب جرم تحریک می کند ، قصد دارد او را بکشد. وسوسه به دست آوردن قدرت بیشتر از مردان اطراف او است و “رابطه جنسی” را می توان از ابعاد وجودی او حذف کرد.

انرژی های درونی زنی مانند سمیرا و ناهید ، که در آن روح آنیموس جریان دارد ، بی صدا شده یا برای تحریف ، فریب و انتقام جویی استفاده می شود.

سمیرا “معشوقه” واقعی نیست ، به جز سو the استفاده از یک حامی و نگهبان. او “مادر” نیست و مادری اش واضح است ، اما انرژی آمازون او فعال است. او تمرکز و آرزوها زیاد است ، خودش را ابراز می کند ، هدفمند و مستقل و خودکفا است ، رابطه اش با مردان به شکل دوست و رقیب است..

ونوس و سمیرا مستعد جنبه آمازون هستند و به سمت قدرت و ضد عشق گرایش دارند. یکی مادر را به تأخیر می اندازد و با انرژی مدونا در تماس نیست و دیگری فقط برای سود جنسی از معشوقه استفاده می کند.

انرژی مادونا متانت ، معنویت و ذاتی الهام بخش است. این منعکس کننده و مجسم کننده فضیلتهای کامل زنانه از نظر تحمل و وقار است که زنان مورد نظر کمترین آنها را دارند. این نوع زنان برای خود به دنبال عظمت نیستند و مردان را به سمت عظمت در زندگی جذب می کنند. مهمترین قسمت ناخودآگاه زنان وفاداری است. سمیرا از مالک در مال و خوشبختی استقبال می کند ، نه در فقر و بدبختی.

بیشتر بخوانید  مرد جنایتکار صحنه قتل همسرش را بازسازی کرد

این سه زن نمونه ای از قهرمانان مدرن آمازون هستند ، نه آرام هستند و نه حصارهای خود را باز می کنند. آنها مردانی مضطرب ، رقیب و جنگجو هستند. از نظر آنها ، تنها وجود کافی نیست.

در پشت ظاهر اغواکننده ، کامل و خودکفا ، مانند قهرمانان آنیموس ، زنان عصبی و غمگینی قرار دارند که غالباً احساس می کنند برای زندگی واقعی خود وقت ندارند و باید ساختار زنانه خود را در لباس مردان تقویت کنند..

آنها در اسارت خانه و شوهر و فرزندانش نیستند ، آنها با نیت شیطانی زنجیر شده اند. آنها از تمام انرژی موجود در دنیای خارج استفاده می کنند.

ونوس و سمیرا فقط به خاطر انجام کار و برنامه ریزی احساس ارزش می کنند و موفقیت ها و موفقیت های آنها به خاطر مردانگی نیست بلکه به خاطر مردانگی است..

Animus با ذات خود برای دستیابی به آرزوها متمایز است ، آنها با تلاش های زنانه و مردانه زندگی می کنند!

۵۷۵۷

دیدگاهتان را بنویسید